به گزارش دریافتی ایرنا ، از روابط عمومی بنیاد مستضعفان ،محمد سعیدی کیا در جریان بازدید روز گذشته (پنجشنبه )خود از این روستاها گفت : برای رفع مشکلات برق، راه ، آب آشامیدنی، مدرسه و توسعه اشتغال و اقتصاد در این دو روستا به زودی طرح‌هایی با مشارکت دولت اجرا خواهد شد.
«جُلدر» مقصد نخست رییس بنیاد مستضعفان ؛ روستایی در حدود 50 کیلومتری قلعه گنج است که نبود راه دسترسی مناسب سبب شده با مشکلات بسیاری از جمله نبود خدمات و امکانات دست به گریبان باشد. دیار مردمانی که با مشاهده اقدامات بنیاد در شهر قلعه گنج، چاه داد خدا و برخی مناطق دیگر شهرستان، امیدوارند روزگارشان تغییر کند.
به گفته ساکنان جُلدر، این نخستین باری است که مسئولی در این سطح به این روستا که به فقدان برق، جاده دسترسی مناسب، آب شرب بهداشتی، سرویس بهداشتی و حمام مبتلاست سفر می کند.
و آن گونه که یکی از بانوان می‌گوید: اگر زنی در این روستا حامله باشد، باید از هشت ماهگی به شهر سفر کند تا دسترسی به پزشک میسر باشد، چراکه در غیر این صورت ممکن است بچه‌اش را از دست بدهد.
اهالی روستا به حصیربافی و دامداری اشتغال دارند و اگر هر سه ماه یک بار فردی برای فروش مواد غذایی به روستایشان سرکشی نکند، ارتباط چندانی با دنیای بیرون روستا ندارند.
سعیدی‌کیا در مورد طرح های بنیاد مستضعفان برای تغییر وضعیت این خطه و محرومیت زدایی گفت : ابتدا باید فکری برای منازل مردم این روستا کرد تا از گزند حشرات و جانورانی همچون مار و عقرب در امان بمانند و بدین منظور دیواری به ارتفاع یک متر ساخته و کپرها روی آن احداث شود که هزینه آن توسط بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن تامین خواهد شد.
وی پیرامون حل مشکل روشنایی روستا نیز گفت: معابر این روستا روشن خواهد شد و هزینه آن از طریق بنیاد مستضعفان و اداره برق تامین می‌شود.
به گفته سعیدی کیا همچنین از آنجایی که یکی از مشکلات اساسی مردم این روستا حمام و سرویس بهداشتی‌ است، برای هر خانوار یک باب سرویس بهداشتی و حمام با مشارکت بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن احداث خواهد شد.
سعیدی‌کیا درباره حل مشکل آب نیز گفت: هزینه حفر چاه و انتقال آب نزدیک به 150 میلیون تومان است که از طریق بنیاد و اداره آب و فاضلاب تامین خواهد شد.
بهسازی و نوسازی راه عبوری و اجرای برنامه های اشتغال زایی، دیگر بخش سخنان رئیس بنیاد مستضعفان در جمع اهالی این روستا بود.
روستای «بونگرو» که آن هم با مشکلاتی همچون نبود برق، آب شرب سالم، سرویس‌های بهداشتی و راه دسترسی مناسب مواجه است را نیز سعیدی کیا با اتفاق امام جمعه و فرماندار قلعه گنج مورد بازدید قرار داد.
رئیس بنیاد مستضعفان در بازدید از این روستا با اشاره به اینکه برخی از مردم این روستا یارانه دریافت نمی‌کنند، گفت: پیگیری لازم در این زمینه انجام خواهد شد تا بتوان این مشکل را حل کرد.
وی با تاکید بر اینکه مشکل اصلی این روستا نداشتن آب شرب سالم است، گفت:چاه فعلی این روستا باید کف شکنی شده و اقدامات لازم برای لوله کشی و ایجاد مخزن انجام شود و نیز برنامه ریزی شده تا معابر این روستا نیز به تیرهای برق مجهز شوند تا روشنایی در این روستا وجود داشته باشد.
سعیدی کیا با تاکید بر اینکه رفع محرومیت از این دست مناطق از اولویت‌های بنیاد محسوب می‌شود، عنوان کرد: بنیاد امکانات خود را برای توسعه و آبادانی مناطق محروم به کار گرفته و تاکید دارد که محرومیت زدایی تنها با همکاری و همراهی مردم ممکن خواهد شد.
براساس این گزارش تیم اقتصادی استان کرمان در قالب اجرای طرحهای اقتصاد مقاومتی به عنوان سومین استان پایلوت اقتصاد مقاومتی کشور این استان را به هشت منطقه اقتصادی تقسیم کرده و هر کدام از این مناطق را بمنظور اجرای طرحهای اقتصادی زود بازده و اشتغالزای پایدار در اختیار چند معین (یاور ) اقتصادی که به لحاظ توانایی از توانایی اقتصادی بالایی برخوردارند گذاشته است .
یکی از این معین های اقتصادی در جنوب کرمان که اقدامات اجرایی خود را طی سه سال اخیر آغاز کرده بنیاد مستضعفان است که در این منطقه اقدامات فاخری را در جهت توانمندسازی محلی و زدودن گرد محرومیت از سیمای این منطقه محروم کشور برداشته است .
براساس این گزارش اینک در استان کرمان ، استانداری این استان با حدود 25معین اقتصادی به نمایندگی از بخش خصوصی قراردادهای 10ساله در جهت آبادانی منطقه در قالب اجرای طرحهای اقتصادی را منعقد کرده است .
شهرستان قلعه گنج از جمله مناطق محروم کشور بشمار می رود که در 420کیلومتری جنوب کرمان قرار دارد.
5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.