به گزارش ایرنا، عباس صادق زاده روز پنجشنبه در نشست شورای اجتماعی و فرهنگی جنوب استان کرمان با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور، سرپرست استانداری کرمان و جمعی از مسئولان محلی جنوب در فرمانداری جیرفت افزود: این منطقه به مرکزیت جیرفت به دلایل متعددی با مرکز استان تفاوت دارد زیرا در مرکز ترانزیت مواد مخدر واقع شده است.
وی ادامه داد: ازدواج فامیلی در این مناطق ریشه دیرینه ای دارد و به دلیل ازدیاد ازدواج های فامیلی بیشتر معلولان استان متعلق به جنوب کرمان است.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان عنوان کرد: دومین مرکز مشاوره ژنتیک در جیرفت فعال شده است.
صادق زاده گفت: متوسط اعتیاد در استان کرمان 8.7 دهم و میانگین نُرم اعتیاد در جنوب این استان 9دهم است.
وی ادامه داد: امروز نگاه علمی و رویکرد کاربردی در کرمان حاکم شده و در این ارتباط ظرفیت خوبی ایجاد شده است.
مدیرکل بهزیستی کرمان اظهار داشت: جنوب کرمان تفاوت معناداری با گذشته پیدا کرده و در دولت یازدهم و دوازدهم بین معین های اقتصادی ارتباط خوبی برقرار و این اتفاق سبب کاهش کمبودها شده است.
صادق زاده افزود: باید به مناطق کمتر توسعه یافته نسخه محلی ارائه شود تا بتوانیم شاهد سلامت اجتماعی بیشتری باشیم و برای توازن سطح مناطق جنوبی استان کرمان سندی را در جهت اقدامات پیشگیرانه و آموزشی تهیه کردیم.
وی با بیان اینکه استان کرمان درصد پایین آموزش کودکان پیش از دبستان را دارد عنوان کرد: تنها هفت درصد کودکان پیش از دبستان در این استان تحت آموزش هستند که این اتفاق خوبی نیست و ما به دنبال آن هستیم که این تعداد را به 15 درصد افزایش دهیم در حالی که این رقم در جنوب استان 6 درصد است.
شهرستان جیرفت با بیش از 320 هزار نفر جمعیت در فاصله 230 کیلومتری جنوب مرکز کرمان واقع شده است.
جنوب استان کرمان از هفت شهرستان با جمعیت یک میلیون نفر یک سوم استان کرمان را شامل می شود.
3029/7450/7429
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.