به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مصطفی سازندگی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در بقعه امامزاده محمد بن ابراهیم مجاب (ع) کرمان افزود: در ایام سال بجز برنامه های فرهنگی مرسوم، طرح های آرامش بهاری، نشاط معنوی، ضیافت الهی، یاس نبوی و بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه اجرا می شود.
وی تصریح کرد: طرح خیمه های معرفت با حضور روحانیون به منظور مشاوره خانواده، مسائل تربیتی کودکان و نوجوانان و مسائل شرعی نیز در اماکن متبرکه توسط اوقاف برگزار می شود.
معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرمان افزود: همچنین در قالب بحث طرح نشاط معنوی و کلاس های تابستانی برنامه حفظ قرآن در موضوعات مختلف در حال انجام است.
وی با بیان اینکه اداره اوقاف بحث سرپرستی موقوفات را نیز بعهده دارد اظهار داشت: سعی کردیم با توجه به نیت واقفین بخشی از درآمد موقوفه ها را به اماکنی نظیر حرم محمدبن ابراهیم مجاب (ع) اختصاص دهیم.
حجت الاسلام سازندگی بیان کرد: برنامه بزرگداشت امامزادگان (ع) هر ساله در یکی از بقاع متبرکه توسط اداره اوقاف و خیریه برگزار می شود و امسال امامزاده محمد (ع) کرمان میزبان این برنامه است.
تولیت آستان مقدس امام زاده محمد بن ابراهیم مجاب (ع) نیز گفت: در این بقعه متبرکه امور فرهنگی همچون برگزاری مناسبت ها، جلسات قرآنی و ادعیه بصورت منظم و با حضور متدینین و مردم برگزار می شود.
حسین صفا بخش افزود: در سالهای اخیر با بهره گیری از کمک ها مردمی و نذورات آستان مقدس این امامزاده بزرگوار توسعه و بازسازی شده است.
وی تصریح کرد: طرح توسعه استان امامزاده محمد ابن ابراهیم مجاب(ع) کرمان در سالهای گذشته تهیه شده که با کندی پیش می رود و از مسئولان تقاضای همکاری بیشتر داریم.
امامزاده سید محمد بن ابراهیم بن مجاب (ع) از نوادگان امام موسی کاظم (ع) است که در سال 241 هجری قمری به همراه برادرانشان به سیرجان هجرت کردند.
وی پس از پنج سال به دعوت علما کرمان مهاجرت و برای مدت 50 سال در این خطه به تبلیغ دین پرداختند و در سال 301 هجری قمری توسط حاکم وقت به شهادت رسیدند و در مکان کنونی مدفون شدند.
3029/7437
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.