به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، مسلم قزلباش از شناسایی و دستگیری 2 تبعه افغان که در زمینه نگهداری و توزیع هروئین در کشور فعال بودند خبر داد و افزود: اعضای این باند از پیام رسان های خارجی به عنوان ابزار بازاریابی و فروش مواد مخدر استفاده می کردند.
وی ادامه داد: این افراد از مرزهای شرقی هروئین وارد و سپس اقدام به نگهداری، انتقال و توزیع مواد مخدر در سایر استان های کشور می کردند.
این مقام قضایی تصریح کرد: رسیدگی به این موضوع در دستور کار سیستم قضایی و پلیس قرار گرفت و محل اختفای این افراد در حاشیه شهر کرمان شناسایی شد که در این ارتباط 2 تبعه افغان دستگیر شدند.
وی با اعلام اینکه متهمان (الف.ن) و (ع.الف) دارای سابقه کیفری سرقت نیز هستند، افزود: در این عملیات بیش از 35 کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین به ارزش تقریبی یک میلیارد تومان کشف و ضبط شد.
قزلباش، بر ضرورت نظارت بیشتر خانواده ها و مسئولان به فضای مجازی تاکید کرد.
بازپرس شعبه ششم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان در رابطه با آسیب های حضور اتباع بیگانه(افاغنه) در این استان گفت: علاوه بر اینکه این افراد مرتکب جرم عبور غیرمجاز از مرزهای شرقی کشور می شوند، گاهی اقدام به حمل مواد مخدر از کشور افغانستان به داخل مرزهای ایران نیز می کنند.
قزلباش عنوان کرد: علاوه بر جرائمی که به صورت مستقیم توسط اتباع بیگانه غیر مجاز صورت می گیرد، جرائم تبعی نیز به دلیل حضور این افراد که از آنها به عنوان 'افغانی کش 'یاد می شود ،رخ می دهد که همکاری در ورود و عبور اتباع غیرمجاز به کشور از آن جمله است .
وی تصریح کرد: تغییراتی که در قانون مبارزه با مواد مخدر به تازگی صورت پذیرفته به هیچ وجه به منزله تساهل و مماشات در برخورد قضایی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر نیست و دستگاه قضایی با قاطعیت با هر گونه عوامل دخیل در موضوع قاچاق مواد مخدر برخورد می کند.
3029/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.