به گزارش ایرنا ، محمود حیدری روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: کودک آزاری شامل رفتارهایی است که توسط افراد دیگر، خصوصا بزرگسالان، نسبت به کودکان انجام می گیرد و به نوعی به سلامت جسمی و روانی آنان آسیب می رساند.
وی همچنین به رخ دادن چهار مورد سالمندآزاری و 14 مورد همسرآزاری در مدت یاد شده اشاره کرد و افزود: در بحث امور اجتماعی در این نهاد، حمایت از خانواده های بی سرپرست، بدسرپرست، دختران فراری و کودک آزاری فعالیت می شود .
حیدری گفت: در کنار انجام این وظایف در بحث توانبخشی نیز به معلولان خدمات رسانی شامل هزینه درمان، مسکن سازی و اعطای تسهیلات اشتغال ارائه می شود.
به گفته حیدری هم اکنون سه هزار و 700 معلول تحت پوشش بهزیستی رفسنجان هستند که از این تعداد 1700 نفر در قالب 530 خانوار مستمری بگیر هستند.
وی افزود: در مورد ساخت مسکن برای خانواده های دارای 2 معلول نیز به هر متقاضی 30 میلیون تومان تسهیلات ارائه می شود.
حیدری ادامه داد: امور اجتماعی بهزیستی برای معلولان و خانواده هاِ آنان اشتغال سنجی کرده و بر اساس توان خانواده مبلغ 20 میلیون تومان وام در اختیارشان داده می شود و نیز برای مقاوم سازی خانه های فرسوده معلولان نیز تسهیلات بلاعوض اعطا می گردد.
وی اظهار داشت: بحث غربالگیری و شنوایی نوزادان بدو تولد نیز زیر نظر بهزیستی است که با دستگاهها تست می شوند اگر مشکل دار باشند برای درمان ارجاع داده می شوند و امروز کاشت حلزون در شیراز و تهران هست با هزینه های بالای 40 میلیون تومان که قبل از 4 سالگی درمان می شوند.
3700 سه هزار و 700معلول تحت پوشش بهزیستی رفسنجان هستند که از این تعداد 370 نفر ناشنوا، 450 نابینا و کم بینا، 210 نفر معلول اعصاب و روان، 850 نفر معلول ذهنی و دیگر موارد هستند.
رفسنجان با 311 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
7433/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.