به گزارش ایرنا ، مصطفی بخشی شامگاه شنبه در نشست شورای اداری رفسنجان در محل مس سرچشمه افزود: برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان می طلبد که متولیان امور صنعت مس سرچشمه با جذب هر چه بیشتر ساکنان این مناطق بخصوص جوانان قدم های جدی تری بردارند.
وی اضافه کرد: اینک بکارنگرفتن جوانان بومی منطقه در این صنعت به یکی از دغدغه های اهالی حومه مس سرچشمه تبدیل شده است .
بخشی ادامه داد: مس به عنوان معین اقتصادی شهرستان رفسنجان باید در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی خود برای بکارگیری جوانان بیکار این شهرستان گامی به جلو بردارد .
** 50درصد راههای روستایی رفسنجان نیاز به مرمت اساسی دارد
به گفته بخشدار مرکزی رفسنجان هر چند از بدو پیروزی انقلاب اسلامی راههای روستایی در این شهرستان آسفالت شده اند ولی با گذشت زمان 40 سال نیمی از این آسفالتها تخریب شده و نیاز به مرمت اساسی دارند.
وی اضافه کرد: بهسازی راههای روستایی ضمن کاهش تصادفات جاده ای در این مسیرها زمینه ماندگاری ساکنان در این مناطق دور افتاده را فراهم خواهد کرد.
**12دوربین درنقاط حادثه خیر جاده های رفسنجان نصب می شود
فرماندار رفسنجان هم در این نشست با اشاره به اینکه بروز تصادفات در محور رفسنجان- سرجشمه در صدر آمار تصادفات استان کرمان است گفت: نقاط حادثه خیز این محور شناسایی شده و 12 دوربین در این محور نصب خواهد شد که هزینه پنج دوربین را مس سرچشمه تقبل کرده است.
علیار اسکندری نسب افزود: این محور به اضافه محورهای نوق- رفسنجان و رفسنجان - زرند از پر حادثه ترین محور ها به شمار می آیند که برای کاهش آمار تصادفات تحقیقات و انجام اقدامات اساسی نیاز است.
وی همچنین با اشاره به لزوم همدلی و همزبانی بین ملت ایران افزود: دشمن از قدرت ایران واهمه دارد نباید گفته های ترامپ و استکبار جهانی را بپذیریم زیرا نتیجه اش ذلت و خاری برای ملت ایران است.
فرماندار ادامه داد: نباید دعوای سیاسی داشته باشیبم چون سنگینی این بار بر دوش مردم فقیر و قشر نیازمند می افتد و سودش را استکبار جهانی می برد،بلکه باید در در برابر توطئه های استکبار همچون گذشته با وحدت و یکدلی ایستادگی کرد.
اسکندری نسب بیان کرد: راهکار نجات کشور در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی این سیاستها را از سال 89 ابلاغ فرمودند و دغدغه ایشان تقویت معیشت مردم و ایستادگی در برابر دشمنان است.
وی خاطرنشان کرد: دشمن بر این باور است که فشارهای اقتصادی، ایران را از پای درمی آورد لذا با همراهی و همدلی تمامی مسئولان و مردم فشارهای اقتصادی از مردم ایران کاسته می شود و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز حفظ می شود.
شهرستان رفسنجان به عنوان قطب اقتصادی تولید پسته کشور و جهان در یکصد کیلومتری شمال غرب کرمان قرار دارد .
7433/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.