به گزارش ایرنا مسعود جمیلی روز پنجشنبه در نشست ستاد بررسی کاهش تصادفات جنوب استان کرمان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 65 تصادف منجر به فوت در محورهای ارتباطی جنوب کرمان ثبت شده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد کاهش داشته است.
مدیرکل حمل و نقل و راهداری جنوب کرمان اظهار داشت: تصادفات منجر به فوت سال 95 تعداد 193 مورد و تصادفات سال گذشته 286 مورد بوده است که نگران کننده است.
وی استفاده از تلفن همراه را یکی از علت های اصلی رخداد تصادفات برشمرد و گفت: پلیس باید از نظر سخت افزاری مجهز شود تا نظارت بیشتری بر محورهای ارتباطی داشته باشد.
جمیلی کرمانی بر اهمیت نشست های شورای ترافیک اشاره کرد و افزود: سمت و سوی شورای ترافیک را باید به سمت تصادفات برد تا شاهد کاهش این مشکل در جامعه باشیم.
وی بیان کرد: وجود گشت های نامحسوس در محور جیرفت می تواند تاثیر زیادی بر کاهش تصادفات داشته باشد.
مدیرکل حمل و نقل و راهداری جنوب استان کرمان اظهار داشت: بیش از 70 درصد تصادفات به دلیل رفتار پرخطر راننده ها اتفاق می افتد از این رو باید در بخش فرهنگ سازی بیشتر فعالیت شود.
معاون اداره کل حمل و نقل راهداری جنوب استان کرمان نیز تصریح کرد: بیشترین تصادفات فوتی به ترتیب در پل بهادرآباد - ایرانشهر، جیرفت - کهنوج، و جیرفت - بافت اتفاق افتاده و بیشترین تصادفات متعلق به خودروی پژو 405 بوده است.
مجتبی محمودی افزود: بیشترین تصادفات منجر به فوت در ساعت 16تا 20 اتفاق افتاده است.
فرمانده قرارگاه پلیس راه جنوب کرمان نیز گفت: این قرارگاه 13 مرداد 91 مستقل از کرمان با 2 پاسگاه آغاز بکار کرد و امروز پنج پاسگاه دارد و نیاز به 2 پاسگاه در شهرستان های عنبرآباد و منوجان وجود دارد.
دادمولا آبکار افزود: محور جیرفت به کهنوج نیاز به اضافه کردن پاسکاه بین راهی دارد از این رو نیازمند حمایت نمایندگان مجلس برای محقق کردن این مهم هستیم.
وی به وجود سیستم های پایش تصویری به عنوان یک نیاز در راههای جنوب کرمان اشاره و تصریح کرد: محور جیرفت - بافت و جیرفت - کهنوج به سیستم پایش تصویری مجهز است و این مورد نقش مهمی در کاهش تصادفات داشته است.
فرمانده قرارگاه پلیس راه جنوب کرمان ادامه داد: دوربین های ثبت سرعت سبب افزایش توان پلیس در مسیرهای روستایی می شود.
وی به کمبودهای مجموعه قرارگاه پلیس راه جنوب کرمان اشاره و بیان کرد: 18 دوربین دستی در جنوب کرمان وجود دارد و پلیس راهها در کانکس ها خدمات ارائه می دهند از این رو پیگیر احداث ساختمان برای این مجموعه ها و افزایش دوربین های دستی هستیم.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز جاده ها را قاتلان خاموش و بدون مجازات برشمرد و گفت: محورهای ارتباطی منطقه جنوب کرمان باید به سیستم 100درصد الکترونیکی مجهز شود تا شاهد کاهش تلفات جاده ای باشیم.
یحیی کمالی پور به برخورد خوب پلیس با مردم اشاره و عنوان کرد: فرهنگ برخورد خوب با مردم باید از حرف به عمل تبدیل شود.
نماینده مردم پنج گنج جنوبی استان کرمان گفت: مهمترین مساله در کاهش تصادفات افزایش فرهنگ مردم در این بخش است.
احمد حمزه با بیان اینکه پلیس نامحسوس توهین به شعور مردم است افزود: وظیفه اصلی پلیس، راهنمایی کردن مردم است نه جریمه از این رو باید در این حوزه با مردم مدارا کرد.
امینی روش، فرماندار جیرفت در ادامه این نشست ضمن تشکر از مدیرکل راهداری در زمینه حمل بار محصولات کشاورزی طی 2 سال گذشته به ارائه راه حل برای کاهش تصادفات پرداخت و بر انجام تست الکل و اعتیاد برای رانندگان تاکید کرد.
وحدت عیدی فرماندار کهنوج نیز بر کیفیت امکانات حمل و نقلی اشاره کرد و گفت: شهروندان جنوب کرمانی لایق بهترین امکانات حمل و نقلی هستند.
وی گفت: قاچاق سوخت و عبور و مرور خودروهای فاقد پلاک را از عوامل افزایش تصادفات منجر به فوت در این شهرستان برشمرد و فعالیت فرهنگی را موثرترین راه در کاهش تصادفات اعلام کرد.
نادر ملایی فرماندار عنبرآباد از نارضایتی مردم در زمینه تعداد زیاد سرعت گیرها در جاده های روستایی حمایت کرد و بر ظرفیت ائمه جمعه و جماعت در راستای فرهنگ سازی برای کاهش تصادفات تاکید کرد.
ناوکی، فرماندارقلعه گنج نیز بر افزایش زمینه مشارکت مردم برای کاهش تصادفات تاکید و خواستار روشنایی محورهای ارتباطی این شهرستان شد.
حجتی فرماندار منوجان خواستار ایجاد ورودی استاندارد برای سه نقطه در این شهرستان شد و بر اعطای تسهیلات ارزان قیمت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل خودروهای سواری تاکید کرد.
نشست ستاد کاهش تصادفات با حضور هفت فرماندار جنوبی استان کرمان، 2 نماینده مردم جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای، فرمانده قرارگاه پلیس راه جنوب کرمان و جمعی از مسئولان محلی شهرستان جیرفت به میزبانی اداره کل حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان در شهرستان جیرفت برگزار شد.
جنوب کرمان با جمعیت یک میلیون نفر از هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبارجنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان یک سوم استان کرمان را تشکیل می دهد.
7450/7429/ 3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.