به گزارش ایرنا، یحیی آل اسحاق روز چهارشنبه در نشست مشترک فعالان اقتصادی استان کرمان با مسئولان اتاق بازرگانی ایران و عراق افزود: دریافت سهم از بازار عراق با هدایت از دور امکانپذیر نیست، و این بازار مستمر را باید با حضور در این کشور، هدایت و سرمایه گذاری کسب کرد.
وی با بیان اینکه اکنون زمان فعالیت اقتصادی در بازار عراق است، اظهار داشت: شرکت ها اگر می خواهند اقتصادی موفق در منطقه داشته باشند باید بازار عراق را در اولویت تجارت قرار دهند.
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: بازار عراق با وجود احتمالات و مشکلات سیاسی و اجتماعی بازار مهم ایران محسوب می شود لذا نباید به محدودیت های این کشور فکر کرد.
آل اسحاق افزود: استان کرمان با صادرات 2.4 میلیارد دلاری، سهم آن در بازار عراق تنها 60 میلیون دلار صادرات است که باید در جهت افزایش آن تلاش بیشتری انجام گیرد.
وی گفت: استان کرمان پس از یزد دومین مغز اقتصادی کشور بشمار می رود چرا که این استان در سابقه تاریخی خود با جنس اقتصادی عجین است .
این نشست روز چهارشنبه در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان برگزار شد و همچنین در این نشست فعالان اقتصادی استان کرمان به ارائه نظرات در زمینه تجارت با کشور عراق پرداختند.
براساس این گزارش ،عمده ترین اقلام صادراتی کشورمان به عراق شامل حیوانات زنده، انواع روغنهای نباتی و حیوانی، انواع نوشابه‌ها، محصولات معدنی، محصولات شیمیایی، محصولات و مواد پلاستیکی، انواع پوست و چرم و کیف، چوب و اشیای چوبی، منسوجات، سنگ ساختمانی و سیمان است.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.