به گزارش ایرنا اصغر مکارم عصر سه شنبه در نشست خبری افزود: تعداد تخت های بیمارستان های رودبار جنوب، قلعه گنج و منوجان از 32 تختخواب به 64 تختخواب در حال افزایش است.
وی ادامه داد: رودبار جنوب با 120 هزار نفر جمعیت یک بیمارستان کوچک 32 تختخوابی دارد که با حمایت های دولت 30 تخت این بیمارستان تجهیز شده و اتاق عمل و بخش زنان نیز بزودی فعال می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار داشت: در مجموع بیمارستانهای جنوب استان کرمان باید از نظر افزایش تخت بستری و تجهیزات تقویت شود لذا از این رو با همکاری نمایندگان مجلس پیگیر جذب اعتبارات هستیم.
وی ادامه داد: تمام تلاش برای توزیع امکانات بهداشتی و درمانی در هفت شهرستان جنوب کرمان انجام می شود.
مکارم، عدالت اجتماعی را یکی از سیاست های مهم دانشگاه های علوم پزشکی برشمرد و گفت: منابع و امکانات دولتی محدود است و این اعتبارت با توجه به اصل عدالت اجتماعی توزیع می شود.
وی عنوان کرد: حداقل امکانات درمانی شامل پزشک زنان، اطفال و داخلی باید برای هفت شهرستان جنوب کرمان فراهم شود و به طور جدی پیگیر این مهم خواهیم بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: از ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی و خیران حوزه سلامت استقبال می کنیم زیرا بودجه های دولتی توان رفع کمبودها را ندارد.
وی اظهار داشت: 2 بخش nicu (مراقبت های ویژه نوزادان بیمار یا نارس) در جنوب کرمان فعال است و پیگیر حضور پزشک جراح کودکان در این بخش هستیم.
مکارم، همچنین به طرح های نیمه تمام دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اشاره کرد و گفت: این طرح ها از نزدیک مورد بازدید قرار گرفت و پیگیر تکمیل 2 پلی کلینیک، ساختمان مرکز بهداشت و ساختمان اداری دانشگاه طی سال جاری هستیم.
شهرستان جیرفت با بیش از 320 هزار نفر جمعیت در فاصله 230 کیلومتری جنوب مرکز کرمان واقع شده است.
جنوب استان کرمان از هفت شهرستان با جمعیت یک میلیون نفر یک سوم استان کرمان را شامل می شود.
3029/7429/7450
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.