بابک رمضانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای اغلب مسائل محیط زیست راه حل قانونی و راهکار پیش بینی شده و بمنظور صیانت از شاخص های این حوزه در شرایط فعلی نیاز به وضع قانون جدید نداریم .
وی با اشاره به فعالیت معدنی گسترده در استان کرمان که برخی از آنها مشکلات زیست محیطی ایجاد کرده ، افزود: همانگونه که در قانون دیده شده است هر گونه مجوز فعالیت معدنی باید با تایید سازمان حفاظت محیط زیست باشد که در مواردی این مساله به درستی رعایت نمی شود.
این فعال محیط زیست ادامه داد: بطور مثال منطقه معدنی بحر آسمان در جنوب کرمان جزو مناطق حفاظت شده محیط زیست و بر روی سفره های زیر زمینی آب منطقه قرار گرفته است و نباید با فعالیت های معدنی خارج از ضوابط این ناحیه نیز به سرنوشت دیگر نقاط آسیب دیده استان دچار شود.
وی اظهار داشت : تجمع ها و مقاومت های مردمی در برابر تخلفات زیست محیطی با قوت پی گیری می شود و انتظار داریم دستگاه های اجرایی در این حوزه از ما حمایت جدی تری داشته باشند.
رمضانی گفت : گزارش های مردمی بطور مستمر به سازمان حفاظت محیط زیست می رسد و باید سازو کاری طراحی شود تا مشکلات در کمترین زمان ممکن رسیدگی شود.
وی با اشاره به فعالیت گسترده سمن های محیط زیست در نقاط مختلف کشور از جمله کرمان اضافه کرد: این تشکل ها بدنه مردمی سازمان حفاظت محیط زیست هستند که خالصانه فعالیت می کنند، اما با مشکلات مالی مواجه هستند که باید برای تامین درآمد آنها راهکاری اندیشیده شود.
هم اکنون 25 سازمان مردم نهاد زیست محیطی در حوزه های مختلفی از جمله پاکسازی مناطق گردشگری و تفریحی، قرق اختصاصی، آموزش در مدارس و روستاها و حفاظت از مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان مشغول فعالیت هستند.
مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست شامل پارک های ملی، اثر طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش و مناطق حفاظت شده در مجموع 2 میلیون و 405 هزار و 257 هکتار که 13.1 درصد از وسعت استان کرمان را شامل می شود.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.