مهناز نجیب زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اگر آموزش های مهارتی در تمامی سطوح و لایه های جامعه نهادینه شود فقر و بیکاری تقلیل پیدا خواهد کرد و مردم در شرایط رو به رشدی زندگی می کنند.
وی تصریح کرد: در دنیای امروز تغییر و تحولات در رشد سریع صنعت و فناوری همزمان با ایجاد و گسترش تخصص ها و مشاغل جدید در زمینه های مختلف موجب شده که نیاز به نیروی انسانی ماهر و متخصص رو به فزونی گذاشته و ارزش سرمایه در توسعۀ ملی روشن و بارزتر شود.
این کارشناس گفت: کشورهای پیشرفته‌ اقتصادی‌ خود ‌را مدیون‌ سرمایه‌گذاری‌ آموزشهای مهارتی می‌دانند که در گذشته در این جوامع انجام گرفته است.
وی ادامه داد: همچنین آموزش های مهارتی یکی از ابعاد مهم توسعه پایدار به ویژه در توانمندسازی سرمایه انسانی است و ضرورت دارد استراتژی کشور برای فقرزدایی و کاهش آسیب های اجتماعی، توجه بیشتر به این نوع آموزش ها باشد.
نجیب زاده با اشاره به احتصاص 2 درصد از بودجه آموزش به سازمان فنی و حرفه ای تصریح کرد: این میزان اعتبار با حجم کار وسیع، آموزش با دستگاههای سنگین و پر هزینه و مواد مصرفی بالا و متنوع و از طرف دیگر ارائه آموزشهای رایگان همخوانی ندارد.
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.