به گزارش ایرنا، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان در حاشیه این آئین گفت: امحای کالاهای قاچاق به منظور برخورد با بی نظمی در عرصه های تولید و اقتصاد انجام می شود.
حمید ملانوری افزود: استان کرمان به دلیل همجواری با استان های مرزی و به دلیل قرار گرفتن در مسیرهای ترانزیتی شاهد کشف بخش عمده ای از کالاهای قاچاق است که با راه اندازی واحدهای جمع آوری کالاهای قاچاق در شرق، غرب و جنوب استان ، مبارزه جدی تری در این حوزه آغاز شده است.
وی بیان کرد: کالاهای قاچاق مکشوفه در صورتی که بازار داخلی نداشته باشد، صادر شده و کالاهایی که تولید مشابه داخلی ندارند، وارد بازار شده و سایر کالاهای غیر قابل استفاده، امحا می شود.
ملانوری اظهارداشت: در روزهای اخیر یک قاچاقچی بزرگ کالای قاچاق که در خارج از کشور اقامت داشت، با 10 میلیارد تومان ارزش مالی، دستگیر شده و در بازداشت به سر می برد.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان نیز گفت: سومین دوره امحای کالاهای قاچاق به میزان 10تن و ارزش یک میلیارد تومان همزمان با سراسر کشور در کرمان انجام شد.
ابراهیم شهریاری افزود: این امحا شامل مکمل های ورزشی، دارو، نوشیدنی های غیر قابل مصرف و انبه بوده است و به زودی امحای بزرگتری نیز در استان کرمان خواهیم داشت.
وی با اشاره به اینکه میزان کشفیات کالاهای قاچاق در چهارماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 100 درصد افزایش داشته است، گفت: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز به دنبال فرهنگسازی هستیم.
شهریاری گفت: در مبارزه با قاچاق کالا و ارز به دلیل تهدید سلامت جامعه و مردم به دنبال سرباندها هستیم و برخورد جدی در این حوزه در استان کرمان آغاز شده است.
وی تاکید کرد: در روزهای اخیر بزرگترین و حرفه ای ترین قاچاقچی کالا و ارز به ارزش 26 میلیارد تومان دستگیر شده که اطلاعات بیشتر درباره این پرونده در اسرع وقت انجام می شود.
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.