به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان غلامرضا فرخی افزود: مطالعات کارشناسان میراث فرهنگی در راستای تعیین محدوده بافت تاریخی روستاهای اودرج و هنزا انجام می شود.
وی تصریح کرد: همچنین مطالعات و مستندسازی بافت تاریخی روستاهای داوران از توابع رفسنجان، پیش استا، ریسه و جوزم شهربابک و طغرالجرد کوهبنان نیز در حال آماده سازی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان افزود: مطالعات مستندنگاری بافت تاریخی شهرستان سیرجان نیز در حال انجام است و مستندنگاری آثار سبب می ‌شود اقدامات حفاظتی و مرمتی بناهای تاریخی موجود در بافت تاریخی این شهرستان از ساختار و الگوی حفاظتی مرمتی برخوردار شود.
وی با بیان اینکه تاکنون بافت تاریخی روستاهای گیسک در زرند، کشکوئیه در رفسنجان و حسین آباد در شهرستان انار ثبت ملی شده است اظهار داشت: باید بافت تاریخی این روستاهای منحصربفرد همچنان بکر و دست نخورده باقی بماند.
فرخی ادامه داد: این روستاها می توانند به یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری استان کرمان تبدیل شود و بی شک ثبت ملی بافت تاریخی دیگر روستاهای دارای شرایط تاثیر بسزایی در رونق گردشگری خواهد داشت.
استان کرمان دارای هفت اثر ثبت جهانی، حدود 700 اثر ثبت ملی و هزاران جاذبه تاریخی و طبیعی است.
3029/7437
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.