جهانگیر حبیبی روز چهارشنبه در نشست کارگروه سازگاری با کم آبی در کرمان افزود: همدلی و هماهنگی که بین مسئولان کرمان، بخصوص مسئولان عالی وجود دارد زمینه را برای مقابله با کم آبی در این استان فراهم کرده و این مهم در کشور بی نظیر است.
وی اظهار داشت: مجموعه وزارت نیرو نیز در حوزه رفع موانع قانونی و نیز حمایت های ملی آمادگی دارد به استان کرمان کمک کند و طرح هایی نیز در این زمینه دارد.
معاون حفاظت و بهره برداری مدیریت منابع آب ایران تاکید کرد: پیشینه این استان در ارتباط با انجام جلسات و طرح های عملیاتی به قبل از تشکیل کمیته سازگاری با کم آبی بر می گردد.
حبیبی، از علیرضا رزم حسینی استاندار سابق کرمان به عنوان فردی علاقمند به ایران و کرمان نام برد و گفت: وی استانداری نمونه بود که توانست با همدلی مسئولان برای فائق آمدن بر مشکلات کم آبی کشور و استان راهی بیاندیشد.
معاون حفاظت و بهره برداری مدیریت منابع آب ایران اظهار داشت: در جلسات مختلف کارگروه ملی سازگاری با کم آبی تصمیم بر این شد تا در هر کمیته استانی بنا به شرایط بومی آن استان، طرح ها و برنامه های لازم برای مواجه با کم آبی تهیه و در کارگروه ملی بررسی و تصویب شود.
حبیبی ادامه داد: کرمان به عنوان دومین استان طرح همیاران آب را ارائه کرد و با استقبال مواجه شد.
وی گفت: شرایط کشور و استان کرمان اکنون نیازمند اقدامات انقلابی و ضربتی برای مقابله با کمبود آب است تا جلوی مهاجرت جمعیت، بحران های اجتماعی و سیاسی گرفته شود.
معاون حفاظت شرکت مدیریت منابع آب ایران تصریح کرد: بهره گیری از روش های نوین آبیاری، رفتن به سمت کشت های جایگزین و مبارزه قانونی با بهره برداری بی رویه و غیرقانونی از آب می تواند به عنوان راهکارهایی برای مواجهه با کم آبی در استان مطرح شود.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.