به گزارش ایرنا، سید مصطفی آیت اللهی موسوی روز چهارشنبه در نشست کارگروه سازگاری با کم آبی در کرمان افزود: طرح های عملیاتی مانند طرح همیاران آب و بهره گیری از سیستم های آبیاری نوین در راستای سازگاری با کم آبی و مدیریت مصرف آب در این استان از سالهای گذشته در حال انجام است.
وی طرح همیاران آب کرمان را یکی از طرح های علمی، مدون، عملیاتی شده و سرمایه ای ملی معرفی و اظهار داشت: این طرح با همکاری و مشارکت مردمی ضمن کمک به ذخیره آب در استان، نقش قابل ملاحظه ای در بهبود روند انتخاب کشت و تولید محصولات و نیز ساماندهی روش های آبیاری کشاورزی دارد.
موسوی گفت: حدود 33 هزار حلقه چاه آب در استان کرمان وجود دارد که 11 هزار حلقه از این چاهها غیرمجاز است و 9 هزار حلقه آن در منطقه جنوب این استان قرار دارد.
معاون عمرانی استاندار کرمان، فعالیت چاههای غیرمجاز را یکی از دلایل بحران آب در این استان عنوان کرد و بر لزوم آینده نگری پیرامون تأمین منابع آبی در کرمان تاکید کرد.
آیت اللهی موسوی انتقال آب از خارج و داخل استان به برخی مناطق را نیازمند پیگیری نمایندگان و حمایت وزارت نیرو دانست و افزود: اجرای این طرح در آینده بخشی از مشکلات کمبود آب را برطرف خواهد کرد.
استان کرمان دارای اقلیمی خشک و گرم است که این سال ها بر اثر خشکسالی شرق آن دچار پدیده ریزگردها و شن های روان شده و سلامت ساکنان را تهدید می کند.
3029/7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.