به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی سه شنبه شب در نشست مشترک مدیران استان کرمان با هیات دیپلماتیک و سفرای کشورهای مجارستان، انگلستان، اندونزی، لهستان، استرالیا، فرانسه، آلمان، دانمارک، نیجریه، نروژ و فنلاند افزود: حدود 100 هزار پناهنده مجاز در استان کرمان حضور دارند و حدود دو برابر این جمعیت، پناهندگانی هستند که به صورت غیرقانونی به کشور و استان کرمان آمده اند و اقامت دارند.
وی با تاکید بر این مطلب که حضور پناهندگان بار سنگینی را به استان کرمان و کشور وارد می کند، عنوان کرد: سعی می کنیم از تمام توان و امکانات خود برای خدمات رسانی به مهاجرین استفاده کنیم تا در حد امکان بتوانند به خوبی دراستان کرمان زندگی کنند.
فدائی گفت: کمک های مالی کمیسیاریای عالی امور پناهندگان به استان کرمان و کشور چندان قابل توجه نیست و حدود یک درصد مجموع هزینه ها را شامل می شود و این موضوع برای ما اهمیت ندارد و مهم حضور شما در استان کرمان و کشور است که نشان می دهید کشور و استان ما تا چه اندازه به امور بشردوستانه توجه دارد.
سرپرست استانداری کرمان با اشاره به اینکه این سفر نشان دهنده اهمیت دادن هیات های دیپلماتیک به موضوعات مرتبط با مهاجرین است، گفت: بیشترین مهاجرت ها از سمت افغانستان بوده است که برای کمک به همنوعان خود بر اساس دستورات دینی در این زمینه اقدام کرده ایم.
هیات های دیپلماتیک 11 کشور و آژانس های سازمان ملل متحد در ایران شامگاه دوشنبه وارد فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی کرمان شدند.
این هیات در سفر 2 روزه به استان کرمان از کارگاه های آموزشی و مراکز مختلف پناهندگان مستقر در شهرستان های کرمان و رفسنجان بازدید می کنند.
بیش از 300 هزار نفر از اتباع خارجی در استان کرمان اقامت دارند که اکثریت آنها از اتباع کشور افغانستان هستند.
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.