در این گزارش آمده است: شکایات زیادی از سوی کاربران درباره رجیستر کردن گوشی های چند سیم کارته مطرح است از جمله اینکه برخی گوشی 2 سیم کارته خریدند اما با قراردادن سیم کارت در اسلات دوم، پیغام عدم ثبت در سامانه همتا و رجیستر نبودن دریافت می کنند.
باوجود اجرای مرحله به مرحله طرح رجیستری هنوز سئوالات زیادی از سوی کابران درباره جزئیات رجیستری برای گوشی های 2 یا چند سیمکارته مطرح می شود و مردم با مسائل زیادی در این باره مواجه شدند.
یکی از سئوالات شایع درباره تکلیف رجیستر کردن گوشی های چند سیم کارته است.
شکایات بسیاری از سوی کاربران مطرح می شود که می گویند گوشی 2 سیم کارته خریدند و تنها از یک سیم کارت استفاده کرده اند و اکنون که قصد استفاده از سیم کارته دوم را دارند پیغام عدم ثبت در سامانه همتا و رجیستر نبودن را دریافت می کنند.
همچنین کاربران بسیاری نیز عنوان می کنند که برای فعال کردن سیم کارت دوم دیگر کد فعال سازی را در اختیار ندارند.
علاوه بر این، در حالی که چند بار اعلام شده برای رجیستر کردن گوشی های چند سیم کارته تنها فعال کردن یک اسلات کافی است اما در عین حال چندین بار نیز اعلام شده که کاربران هر 2 اسلات را باید فعال کنند.
بنابراین هنوز سئوال های زیادی در این باره وجود دارد که در این گزارش به آنها پاسخ داده خواهد شد.
طبق آخرین اعلام کمیته اجرای رجیستری گوشی تلفن برای فعال سازی تلفن های همراه 2 یا چند سیمکارته، تنها کافیست با استفاده از کد فعالسازی درج شده روی کارت گارانتی، شناسه SLOT را فعال کرد.
با فعالسازی یک شناسه، شناسه مربوط به SLOT دیگر نیز بصورت خودکار فعال خواهد شد.
کاربران باید دقت داشته باشند که کد فعالسازی، یک کد یکبار مصرف است و پس از فعالسازی دیگر قابل استفاده مجدد نیست.
این شرایط گفته شده برای گوشی های قانونی بود و اما برای گوشی هایی که پیش از اجرای رجیستری به صورت غیرقانونی وارد و فعال شدند شرایط متفاوت است.
اگر گوشی‌های غیرقانونی تا قبل از شروع طرح با یک سیمکارت فعال بوده و از یکی از SLOTها استفاده نکرده بودند، پس از مشمول شدن باید با مراجعه به وب سایت Hamta.ntsw.ir یا از راه کد دستوری #7777* با استفاده از فرآیند افزودن دستگاه، شناسه SLOT بعدی را نیز وارد کارتابل خود کنند.
به این ترتیب مشکل کسانی که یکی از سیم کارت های گوشی شان رجیستر نشده به این شکل حل می شود.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.