به گزارش ایرنا ، حسین رئیسی نژاد روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه افزود: براساس شواهد موجود از حساب این شاکیان که سپرده گذاران موسسه بوده اند نیز مبلغ 50میلیاردریال برداشت غیرقانونی انجام گرفته است .
وی اظهار داشت : سوءاستفاده‌هایی توسط رئیس و کارمندان مؤسسه انجام شده که از حساب افراد برداشت غیر قانونی صورت گرفته و در این ارتباط هم اکنون 2 نفر از متهمان در زندان بسر می برند.
رئیسی نژاد گفت : با تکمیل پرونده و محرز شدن اتهام کارمندان این موسسه ، اموال شناسایی شده آنان به نفع مالباختگان مصادره خواهد شد.
به گفته دادستان ، یکی از مسائلی که می ‌تواند به پیشگیری از وقوع جرم کمک کند افزایش آگاهی مردم نسبت به مقررات و اطلاع از مسائل روز است.
وی اینرا هم اضافه کرد که سال گذشته 24 هزار پرونده به دادسرا داشتیم و به آن‌ ها رسیدگی شد ضمن اینکه هشت درصد از موجودی پرونده‌ها را کاهش دادیم و 25 هزار خروجی از مجموعه داشتیم.

**بررسی 48هزار پرونده قضایی در رفسنجان
رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان هم در این نشست گفت : مجموعه پرونده های ورودی به حوزه قضایی شهرستان رفسنجان در سال گذشته حدود 49 هزار پرونده بوده که به 48 هزار پرونده رسیدگی شده است.
حجت الاسلام مهدی پور محمدی با اشاره به اینکه سال جاری احقاق حقوق عامه از اولویت برنامه‌های ماست، تصریح کرد: کمیته صیانت از حقوق عامه در سال جاری تشکیل شده و یکی از مهمترین مجموعه‌های این کمیته گشت امنیت غذایی است که با حضور یک قاضی و نهادهای مرتبط، بهداشت مواد غذایی کنترل می‌شود.
وی افزود: سال گذشته 242 هزار پرونده به دستگاه قضایی در کل استان وارد شد و 148 هزار پرونده هم ورودی شورای حل اختلاف در استان بوده که این تعداد پرونده با 316 قاضی رسیدگی شده که سرانه هر قاضی یک هزار و 750 پرونده است.
پورمحمدی گفت: در شهرستان رفسنجان 19 قاضی در دادگاه و دادسرا کار رسیدگی به پرونده‌ها را انجام می‌دهند و در سال 96 مجموعا 48 هزار و 682 پرونده‌های حوزه قضائی بوده است.
رئیس دادگستری رفسنجان گفت: تاکنون از قتل هایی که در شهرستانهای استان کرمان رخ داده 17 درصد سهم رفسنجان بوده است و 40 درصد قتل ‌ها در استان کرمان به دلیل نزاع و اختلاف، 17 درصد مسائل اخلاقی، 9 درصد اختلاف خانوادگی است که 44 درصد این ها با آلت قتاله چاقو اتفاق افتاده است.
وی به معضل خودکشی اشاره کرد و گفت: سال گذشته تا کنون آمار خودکشی در رفسنجان بیش از پیش بوده و نگران کننده است و در بررسی‌هایی که توسط کارشناسان بهزیستی از افرادی که خودکشی نافرجام داشتند انجام شده عمده علل بحران هویت، ناامیدی از زندگی، اعتیاد، گرفتاری‌ های مالی، رابطه نامشروع و ترس از رسوایی بوده است.
وی خاطرنشان کرد: 70 درصد اوراق قضایی رفسنجان الکترونیکی ابلاغ می ‌شود .
پورمحمدی اولین جرم در استان کرمان و به تبع آن در شهرستان رفسنجان را سرقت ‌های خرد دانست و گفت: در کل کشور بالاترین آمار جرایم سرقت‌های خرد و کوچک است.
وی تصریح کرد: از مجموع سرقت‌هایی که در استان به وقوع می‌پیوندد 50 درصد در شهر کرمان، 19 درصد در شهرستان بم و 7 درصد در رفسنجان است.
رفسنجان با جمعیت بالغ بر 311 هزار نفر د ر 110 کیلومتری کرمان قرار گرفته است.
7433/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.