به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان غلامرضا فرخی در نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی شهرستان سیرجان افزود: بیش از 70 هزار هنرمند صنایع دستی در استان کرمان مشغول به فعالیت هستند که نداشتن بیمه یکی از مهمترین مشکلات بیشتر این افراد است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 17 هزار بافنده در شهرستان سیرجان اشتغال دارند تصریح کرد: از این تعداد تنها چهار هزار نفر بیمه صنایع دستی هستند.
فرخی با اشاره به اینکه از این پس هنرمندان صنایع دستی شاغل در روستاها می توانند از طریق بیمه روستایی و عشایری بیمه شوند افزود: بدون شک از این طریق مشکل بیمه بسیاری از هنرمندان صنایع دستی استان کرمان بر طرف می شود.
وی با تاکید بر اینکه بخش قابل توجهی از هنرمندان صنایع دستی در روستاها مشغول به فعالیت می شوند اظهار داشت: انتظار می رود در آینده ای نزدیک مشکل هنرمندان صنایع دستی شاغل در شهرها حل و فصل شود.
صنایع دستی مختلفی را با توجه به تنوع اقلیمی و وجود فرهنگ تولیدات در استان کرمان شاهد هستیم.
قالی، گلیم، پته، صنایع فلزی از مهمترین صنایع دستی استان کرمان به شمار می رود که آوازه جهانی دارد و در سال 96 شهر سیرجان به عنوان شهر جهانی گلیم به ثبت رسیده است.
3029/7437
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.