به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عباس جعفری روز چهارشنبه در نشست ستاد بازسازی شهرستان کوهبنان و شورای هماهنگی بانک های استان افزود: در این زمین لرزه همه نیروها آزمایش شده، کارایی خود را دیده و با ضعف ها و نقاط قوت آشنا شدند و در حقیقت دراین زمین لرزه همه مورد آزمایش الهی قرار گرفتند.
فرماندار کوهبنان هم در این نشست گفت: در زمین لرزه اخیر به 2هزار و 200 واحد خسارت وارد شد و بلافاصله خدمات امدادی و اسکان موقت در اسرع وقت انجام شد .
حسین سالاری بیان کرد: حین اسکان موقت ارزیابی واحدهای خسارت دیدده انجام شد و در ادامه تامین اعتبارات لازم برای بازسازی نیز پیگیری و زیرساخت های مورد نیاز ساخت و ساز نیز فراهم شد.
وی بیان کرد: توزیع کانکس از سوی بنیاد مسکن انجام شد و در مرحله بعد واحدهایی که نیاز به کانکس و اسکان موقت داشتند دریافت کردند تا آرامش روانی خانواده ها حفظ شود.
وی اظهار داشت: روند اجرایی کار به نحوی است که به زودی تعدادی از واحدهای بازسازی شده افتتاح خواهد شد.
سالاری کمبود نیروی اداری در سیستم بانکی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در سال جاری برای پرداخت تسهیلات به ویژه تسهیلات معیشتی با مشکل مواجه شده ایم و این پرداخت ها سرعت مطلوبی ندارد.
زمین لرزه سال قبل کوهبنان با شدت 5.2 در مقیاس ریشتر در ساعت 20 و 34 دقیقه 30 آذرماه رخ داد که خوشبختانه خسارت جانی نداشته است.
کوهبنان در 168کیلومتری شمال کرمان قرار دارد.
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.