آنان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزودند: مجتمع صنعتی و معدنی گل گهر این چاهها را برای مصرف صنعت و معدن خود خریداری کرده است و روزانه صدها تانکر آب از این چاهها بارگیری و راهی این معادن می شوند و این در حالی است که مردم این روستا دچار کمبود آب شرب و همچنین آب برای دام های خود هستند .
رئیس شورای اسلامی روستای برج آباد ضمن تائید این مطلب گفت : در 300 متری روستا لوله آب می گذرد و در 700 متری آن هم چاههای آب وجود دارد که روزانه تانکرهای آب شرکت های صنعتی در حال بارگیری از آن بمنظور انتقال اب به کیلومترها در خارج از حوزه این روستا هستند.
نوشاد پرویزی افزود: اما مردم این روستا باید منتظر باشند هر 2هفته یا بیشتر یک تانکر آب را بیاورند که آن هم با سرو صدا و گاها درگیری و اختلاف بین اهالی تقسیم شود .
پرویزی با اشاره به تاکیدات دولت و نظام بر ماندگاری روستانشینان بمنظور پایه های اصلی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت : اگر مردم به لحاظ مشکل آبی تامین نشوند قطعا راهی حاشیه های شهرها خواهند است و خبری از تحقق شعار اقتصاد مقاومتی در این مناطق مشکل دار به لحاظ زیرساختی وجود نخواهد داشت .
وی گفت : هرجا مشکل را گفته و اعلام کردیم تنها پاسخ این بوده که راهکار فقط تحویل آب با تانکر است و این در حالی است که مردم این روستا بیش ازیک هزار راس دام را هم اداره می کنند و نیاز به آب بیشتر دارند.
بخشدار مرکزی سیرجان گفت : این روستا یک منطقه عشایری است که علاوه براینکه امور عشایری نسبت به تامین آب آنها اقدام می کند ، بخشداری هم هر هفته ای با انتقال یک تانکر آب به این منطقه در تامین آب مورد نیاز ساکنان کمک می کند.
سهراب عماد افزود: البته برای تامین آب مورد نیاز دامهای ساکنان این روستا نیز هم در تلاشیم که با خرید یک دستگاه تانکر آبرسان نسبت به رفع این مشکل اقدام کنیم .
وی اضافه کرد: از آنجا که چاههای یاد شده بخشی از آب شرب شهر سیرجان را تامین می کند و از سویی این روستا به لحاظ مکانی بر روی سفره های آب تامین شهر قرار گرفته امکان تامین آب بطور شبکه ای برای این روستا وجود ندارد .
به گفته عماد از طریق بنیاد مسکن هم پیگیر هستیم که در صورت امکان نسبت به جابجایی محل روستا اقدام کنیم تا امکان تامین آب ساکنان از طریق شبکه و لوله کشی فراهم شود.
روستای عشایری برج آباد با 30 خانوار و جمعیت بیش از 150 نفری که به علت داشتن مراتع ثابت کوچرو نیستند در2 کیلومتری شرق سیرجان قرار دارد.
7435/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.