علی عسکری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بانک اطلاعاتی با همکاری آتش نشانی و خدمات ایمنی و سازمان آمار و فن آوری اطلاعات شهرداری کرمان ایجاد شده است.
وی اظهار داشت: برای ایجاد این بانک اطلاعاتی موقعیت، اطلاعات و محدوده عملیاتی ایستگاه های آتش نشانی و تعداد جمعیت شهری در این محدوده ها و مراکز پر خطر در محدوده عملیاتی هر ایستگاه آتش نشانی مشخص شده است.
وی گفت: در این نقشه و بانک اطلاعاتی موقعیت جایگاه های پمپ بنزین و سی ان جی شهر کرمان و ارزیابی ایمنی تجهیزات ایمنی شهری این مکان ها برای جلوگیری از حوادث مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان افزود: همچنین در این بانک اطلاعاتی موقعیت شیرهای هیدرانت سطح شهر کرمان در محدوده مناطق شهری و محدوده ایستگاه های آتش نشانی برای سهولت دسترسی مورد بررسی قرار گرفته است.
وی عنوان کرد: مکان یابی شیرهای هیدرانت لازم در سطح شهر کرمان انجام شده و با بررسی و تعیین این نقاط نصب این شیرها در دستور کار سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان قرار گرفته است.
وی گفت: با نصب این شیرها، برداشت آب خیابانی به حد استانداردهای شهری خواهد رسید.
عسگری افزود: همچنین نقشه ایمنی بازار تاریخی و اماکن عمومی شهر کرمان در آینده نزدیک توسط سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهیه خواهد شد.
شیر هیدرانت در خیابان های شهرهای بزرگ اغلب برای انشعاب های آتش نشانی استفاده می شود.
سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان دارای 10 ایستگاه است که وظیفه انجام عملیات های اطفای حریق و امداد و نجات در این شهر را برعهده دارند.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.