به گزارش ایرنا ،محمد جواد فدایی روز یکشنبه در شورای عالی استانی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: لازم است که دستگاه های فرهنگی استان از جمله دانشگاه ها، فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست آینده پیشنهادات خود پیرامون استفاده از فضای سایبری برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را تدوین و اعلام کنند.
فدایی بر تاثیرگذاری تبلیغات محیطی نیز تاکید کرد و گفت: دراین زمینه باید کار پژوهشی انجام شود تا حداکثر تاثیرگذاری را به دنبال داشته باشد.
وی بر تدوین روش های تاثیرگذار برای توسعه فرهنگ ایثار وشهادت تاکید کرد و ادامه داد: در اجرای برنامه تبلیغی و تبیینی باید از روش های علمی و موثر استفاده شود.
وی ادامه داد: همچنین می توان بررسی روش های تاثیرگذار در تبلیغات حقیقی و مجازی حوزه ایثار و شهادت را موضوع پایان نامه های دانشجویی ارشد و دکتری قرار داد و در قالب قوانین موجود از آنها حمایت کرد.
سرپرست استانداری کرمان گفت: شکی نیست که ترویج فرهنگ ایثار وشهادت به لحاظ اخلاقی سیاسی و اعتقادی تاثیر بسیار زیادی دارد .
وی ادامه داد: برای حفظ و تداوم نظام اسلامی نیاز به ترویج هر چه بیشتر ارزش های دوران دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت داریم و همه دستگاه ها باید در این راستا همکاری لازم را داشته باشند تا آثار آن را هر چه بیشتر در جامعه مشاهده کنیم.
فدایی همچنین بر جمع بندی گزارشی درباره میزان تحقق اختصاص 20 درصد بودجه های فرهنگی دستگاه ها به حوزه ایثار وشهادت تاکید کرد و ادامه داد: بر این اساس مشخص می شود که دستگاه ها چه میزان از این اعتبارات را در این حوزه ها هزینه کرده اند.
وی با اشاره به اینکه کارهای مختلف انجام شده و در دست انجام باید بطور هماهنگ باشد، ادامه داد: کارهای فرهنگی به سلیقه ها، نگاه ها و اندیشه ها مرتبط است و به همین دلیل نمی توان بخشی از کارها را موازی کاری دانست زیرا هر کدام از این آثار به صورت مجزا اثرگذاری ویژه ای دارند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان نیز با اشاره به اینکه شورای عالی استانی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موظف است که در هرفصل یک نشست را برگزار کند، گفت: تاکنون 19 نکته کارشناسی درباره برگزاری یادواره های شهدا جمع بندی شده است.
سردار محمدرضا حسنی سعدی ادامه داد: اختصاص 20 درصد بودجه های فرهنگی به حوزه ایثار و شهادت و ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی مهمترین موضوع های مطرح شده برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
وی بر نحوه ساماندهی تبلیغات محیطی در سطح استان نیز تاکید و بیان کرد: کاشی شهدا از بارزترین کارهای تبلیغات محیطی است که سالها باقی می ماند .
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان نیز گفت: تدوین تاریخ نامه دفاع مقدس استان کرمان با تدوین 128 کتاب دنبال می شود.
سرهنگ محمدمهدی ابوالحسنی افزود: تاکنون 20 مورداز این پژوهش ها به سرانجام رسیده و 11 مورد نیز چاپ شده است.
وی با اشاره به اینکه برای تدوین هر یک از این کتاب ها چهار تا پنج سال زمان صرف شده است، اظهار داشت: انتظارداریم که ادارات در راستای تدوین این کتاب ها همکاری بیشتری داشته و اعتبارات مورد نیاز را تامین کنند.
در این آئین کتاب 'حسین جان' سرگذشت شهید حسین ایرانمنش نیز رونمایی شد.
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.