به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان 'محمدجواد فدایی' روز پنجشنبه در قرارگاه زیستی استان کرمان افزود: 2 میلیارد و 900 میلیون تومان برای مقابله با بیماری های مشترک بین انسان و دام در شهرستان های این استان اختصاص داده شده است .
وی اضافه کرد: مقرر شد نیمی از این اعتبارات به اداره کل دامپزشکی شمال و جنوب استان برای شروع این کار اختصاص داده شود تا 20 مردادماه سال جاری عملیات سم پاشی دام انجام گیرد.
فدایی گفت : در این نشست همچنین مقرر شد قصاب خانه های مجهزی در مناطقی که امکان راه اندازی کشتارگاه ها در سطح استان وجود ندارد، توسط اداره کل دامپزشکی استان کرمان راه اندازی شود.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان نیز در این نشست گفت: مدتی است که بحث آنفولانزا فوق حاد پرندگان، کریمه کنگو و مالت در استان کرمان مطرح بود و خوشبختانه اقدامات خوبی نیز توسط دستگاه های ذیربط انجام شده است.
حمید ملانوری افزود: بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان با پیگیری های لازم برای استقرار پست های قرنطینه از سمت شمال استان در شهرستان های نوق و انار کنترل شده است .
وی اظهار داشت: در حوزه ورود قاچاق دام به استان، بیشتر شاهد این ورودی ها از سمت مبادی جنوبی و شرقی استان بودیم که پست های قرنطینه در این مبادی نیز ایجاد شده است.
ملانوری با اشاره به بیماری تب کریمه کنگو و مالت افزود: در نشست امنیت غذایی استان تصمیم گرفته شد که اقدامات پیشگیرانه در راستای مبارزه با این بیماری از طریق سم پاشی، احداث پیش سردکن ها در کشتارگاه های استان و جلوگیری از ورود دام قاچاق به استان صورت گیرد.
ملانوری اضافه کرد : مقرر شده تمامی کشتارگاه های استان تا 3 ماه آینده مجهز به پیش سردکن شوند و در غیر این صورت گوشت های آن منطقه از رده خارج خواهند شد .
5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.