به گزارش ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عصر دوشنبه در آیین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) در کرمان افزود: امروز در کشور ما جلوه های زیبای معنویت، تدبیر و نهراسیدن از دشمن وجود دارد و چشم همه ما به جمال رهبر معظم انقلاب اسلامی روشن است.
وی ادامه داد: عده ای کلام بنیانگذار انقلاب اسلامی را تفسیر به رای نکنند و نگویند فکر امام (ره) مصروف به داخل کشور بود، زیرا آن حضرت قبل از انقلاب نیز به فکر کمک مردم فلسطین و ستمدیدگان در همه جای دنیا بودند.
وی خاطرنشان کرد: امام راحل همه مسائل را به موارد داخل کشور محدود نمی کردند و پیرامون احکام اسلام تبعیض قائل نبودند لذا این ویژگی ها امروز در رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز وجود دارد.
وی اظهار داشت: شرایط جهانی و کشور و برخی طراحی های دشمن، گاهی مردم و مسئولان را به جایی می رساند که احساس ناامیدی می کنند اما در نهایت با یک صحبت رهبری امیدها دوباره بر می گردد.
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه امام راحل خود را وقف اسلام، مردم و مکتب کردند، به معنای گسترده جهاد اشاره و بیان کرد: جهاد معنای وسیع و گسترده ای دارد که جهان نفس را نیز به عنوان جهاد اکبر شامل می شود.
وی ادامه داد: جهاد معانی دیگری از جمله جهاد با دشمن روبرو، تلاش برای شناخت خداوند متعال از طریق معارف اسلامی یا کمک به مردم مستضعف و ستمدیده نیز دارد و در مجموع هر کار ارزشمند و نیکویی را شامل می شود.
معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه با طرح این سئوال که امام (ره) که بود که بلند آوازه شد و به این مرحله رسید؟ افزود: امام راحل مجاهد با نفس، مجاهد در برابر دشمن، خدمتگزار مردم مستضعف و تلاشگر برای شناخت معارف الهی بودند و ثمره اقدامات ایشان، انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی است.
وی با تاکید بر اینکه امروز پس از گذشت 29 سال از رحلت امام این میزان دلدادگی و شیفتگی را نسبت به ایشان می بینیم تصریح کرد: معنویت گرایی و اخلاص امام، توکل به خدا، بعد عبادی زندگی امام راحل، ساده زیستی و بعد مردمی زندگی امام (ره) از دلایل دلدادگی مردم به امام راحل است.
وی افزود: در موارد متعددی از امام راحل درس توکل آموختیم و انقلاب ما در صورتی راه های آینده را موفق تر از گذشته طی می کند، که هر چه بیشتر به خداوند توکل کند.
وی بیان کرد: از دیگر ویژگی های امام راحل این بود که ایشان فردی جامع، فقیه، فیلسوف، عارف، بصیر، آگاه و سیاستمدار، قوی و تکلیف گرا بودند.
امام جمعه موقت قم ادامه داد: امام راحل جامعیت اسلام را مطرح کردند و فرمودند اسلام برنامه زندگی است و ایشان همچنین تعریف جدیدی از انتظار را مطرح کردند و گفتند انتظار به معنای ایجاد زمینه برای ظهور امام زمان (عج) است.
وی بیان کرد: امروز دانشمندان جوان در زمینه های مختلف علمی پیشرفت هایی را از آن کشور کرده اند که با درس گرفتن از ویژگی های امام راحل بوده است.
وی تاکید کرد: امام راحل (ره) ارزش های فراموش شده را به جامعه برگرداندند.
این آئین در مصلای بزرگ امام علی (ع) با حضورجمعی از مدیران استانی و حضور گسترده مردم برگزار شد.
7440/ 7420/ 3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.