به گزارش ایرنا احمد علی انجم روز، روز پنجشنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان جیرفت با بیان اینکه تجهیز جاده ها به سیستم پایش تصویری راهکار مهمی در کاهش تصادفات است افزود: می طلبد اداره راهداری و سایر مسئولان مربوط، برای راه اندازی سیستم پایش تصویری و دوربین های جاده ای ثبت سرعت در مسیرهای مواصلاتی شهرستان اقدام فوری کنند.
رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان جیرفت اظهار داشت: سیستم قضایی در راستای حفظ حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم شناسایی نقاط حادثه خیز جاده ای را در دستور کار قرار داده و در راستای رفع این مشکل جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان را به این موضوع اختصاص داده است.
وی هشدار داد: راههای این شهرستان با وجود حجم بالای تصادفات و وجود مسائل امنیتی مجهز به سیستم پایش تصویری نبوده و اگر هم در برخی مکان ها سیستم دوربین مدار بسته نصب شده، بسیار اندک است و پاسخگوی نیاز شهرستان نیست.
انجم روز افزود: باید دستگاههای متولی فرهنگ بخصوص آموزش و پرورش با همکاری پلیس، فرهنگ صحیح رانندگی را از مدارس شروع کنند تا این فرهنگ در جامعه نهادینه و تلفات جاده ای کاهش یابد.
این مقام قضایی اعلام کرد: طبق آمار اعلام شده از سوی پلیس، در بازه زمانی فروردین 96 تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به ترتیب محورهای (جیرفت - دلفارد - بافت)، (جیرفت به فاریاب)، (جیرفت به کهنوج) و جیرفت به دهبکری با 42، 23، 17 و 16 فوتی پرحادثه ترین جاده های این شهرستان بوده اند.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
3029/7450/7429
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.