مهران باهری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی کودکان، پیشگیری از بروز بیماری ها، کمک به بهبود کیفیت آموزش و عوامل موثر بر افت تحصیلی دانش آموزان، جای دهی مناسب دانش آموزان متناسب با توانمندی و استعدادهای تحصیلی آنها را از مهمترین اهداف برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی برشمرد.
وی ادامه داد: در این برنامه نوآموزان مورد ارزیابی بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلال رفتاری، اختلالات جسمی حرکتی، اندازه گیری توده بدنی، قد، وزن، معاینات اختلالات دهان و دندان وضعیت جلدی و بررسی کارت واکسیناسیون توسط پزشک در پایگاه های سنجش و مراکز سلامت جامعه و پایگاه های درمانی و خانه های بهداشت قرار می گیرد.
وی اظهار داشت: برنامه سنجش در استان کرمان از 22 خرداد در 39 پایگاه ثابت و 2 پایگاه سیار عشایری اجرا می شود و تا 20 شهریور ادامه خواهد داشت.
دبیر اجرایی برنامه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی استان کرمان گفت: 68 هزار و 522 نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در این استان مورد ارزیابی قرار گرفتند.
وی ادامه داد: از این تعداد سه هزار و 395 نفر به عنوان نوآموز دیرآموز، 345 نفر دانش آموزان با نیازهای ویژه ذهنی، 2 نفر نیاز ویژه شنوایی،هشت نفر نیاز ویژه بینایی و 10 نفر نیاز ویژه جسمی و حرکتی شناخته شدند.
باهری تاکید کرد: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان در استان کرمان به صورت الکترونیکی انجام می شود و مدیران مدارس پس از ثبت نام دانش آموزان در پایه اول ابتدایی موظف به ثبت مشخصات دانش آموزان در سامانه سنجش هستند.
وی گفت: والدین بعد از اخذ نوبت از مدارس برای انجام سنجش و ارزیابی سلامت فرزندشان به پایگاه های سنجش و سلامت مراجعه کنند.
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.