به گزارش ایرنا، فاطمه سادات حسینی در نشست مشاوران امور بانوان دستگاه های اجرایی استان کرمان بر حمایت از خانواده زندانیان نیز تاکید کرد و افزود: درصدد هستیم طرح بسته حقوق کودک را به شکلی اجرایی کنیم که آسیب ها برای زنانی که همسران آنها در زندان ها هستند، کاهش یابد.
وی اظهار کرد: حمایت از زنان و دختران در مدارس شبانه روزی به شکلی که این زنان مجبور به ازدواج های تحمیلی نشوند نیز باید در سال جاری به شکلی جدی و با هم افزایی توان سمن های ویژه بانوان اجرایی شود.
حسینی خاطرنشان کرد: توسعه کسب و کارها و فعالیت های کارآفرینی بانوان نیز به منظور توسعه اشتغال های خانگی دنبال می شود و آموزش های ارائه شده در این حوزه، با استقبال گسترده ای روبرو شده است.
وی تاکید کرد: با برگزاری جشن گلریزان ویژه بانوان در هشتم خرداد ماه سال جاری در کرمان درصدد ایجاد زمینه آزادی مددجویان زن جرایم غیرعمد زندان ها با جلب کمک خیران هستیم.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: بر اساس رویکرد موجود مبتنی بر کاهش جمعیت کیفری زندانها، در صدد هستیم مددجویان زن جرایم غیرعمد از زندان ها آزاد شوند.
وی ادامه داد: هدف ما این است که در هشتم خردادماه از طریق صدا و سیما یک برنامه زنده داشته و حضور بانوان خیر را در این جشن با سه رویکرد آگاه سازی بانوان در رابطه با مسائل اقتصادی و کارآفرینی، بیان توانمندی های زنان استان کرمان و کمک به مددجویان زن جرایم غیرعمد داشته باشیم.
وی با اشاره به ورود تعدادی از بانوان به دلیل جرایم غیرعمد به زندان ها اشاره کرد و گفت: هم اکنون 20 کودک زیر 2 سال که مادران آنها زندانی هستند، در مهدکودک زندان مرکزی کرمان نگهداری می شوند.
وی خاطرنشان کرد: در ابتدای سال جاری نیز هفت مددجوی زن جرایم غیرعمد از زندان های استان کرمان آزاد شدند.
حسینی ادامه داد: در کنار کمک به آزادی مددجویان جرایم غیرعمد باید در حوزه پیشگیری و اطلاع رسانی نیز اقدامات لازم را انجام دهیم.
وی هدف اصلی امام راحل (ره) را کمک به نیازمندان و محرومان دانست و گفت: امام خمینی شخصیت بی نظیر قرن و فقیهی جامع الاطراف بودند.
وی تاکید کرد: باید با خط، سیره و روش امام راحل (ره) آشنا شد و آن را در جامعه بویژه در بین جوانان جریان دهیم.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات و آسیب های موجود استان کرمان پراکندگی فعالیت ها و اقدامات است گفت: نخستین خانه سمن ها در این استان فعال شده است.
حسینی افزود: اگر وحدت رویه نداشته باشیم، هدف نگذاری و برنامه ریزی نکنیم، قطعا نمی توانیم موفق باشیم و باید طرح های مناسبی را اجرا کنیم تا اعتبارات بیشتری نیز در این حوزه جذب شود.
حسینی به برگزاری نمایشگاه توانمندی های مددجویان کمیته امداد اشاره و بیان کرد: در این نمایشگاه بانوانی هستند که با استفاده از تسهیلاتی با مبالغ کم ایجاد اشتغال کرده و به توانمندی رسیده اند.
مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به تشکیل ستاد دیه در سال 1369 گفت: این موسسه خیریه و مردمی با همت شهید لاجوردی تشکیل شده تا با جلب کمک های خیران، زمینه آزادی مددجویان جرایم غیرعمد فراهم شود.
سید حجت الله موسوی قوام افزود: ستاد دیه در استان کرمان از سال 1380 کار خود را آغاز کرده است.
وی اظهار داشت: ستاد دیه در ابتدا تنها از محل کمک های مردمی و خیران اداره می شد اما اکنون دولت نیز به کمک این ستاد آمده است تا افراد بتوانند از تسهیلات بانکی نیز برای پرداخت بدهی های خود اقدام کنند.
وی آبرومندی و نیازمندی مددجویان را از شروط اصلی برای ارائه کمک های ستاد دیه دانست و بیان کرد: ستاد دیه در طول فعالیت های خود در استان کرمان موفق شده که 70 درصد بدهی مددجویان را تخفیف بگیرد.
موسوی قوام با تاکید بر اینکه ستاد دیه استان کرمان همواره در کشور الگو بوده است بیان کرد: از ابتدای تاسیس ستاد دیه در استان کرمان تا کنون 2 هزار و 944 مددجوی جرایم غیرعمد از زندان های استان کرمان آزاد شده که در این زمینه 47 میلیارد و 500 میلیون تومان پرداخت شده است.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع از ابتدای تاسیس ستاد دیه تاکنون هزار و 470 نفر از محل کمک های خیران آزاد شده اند که در این رابطه نیز بیش از 22 میلیارد تومان پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 124 جشن گلریزان در استان کرمان برگزار شده است عنوان کرد: تاکنون هشت میلیارد تومان در جشن های گلریزان از سوی خیران تعهد شده و از این میزان پنج میلیارد تومان جذب شده است.
موسوی قوام با تاکید بر اینکه مسئولان کشور به رسالت ستاد دیه آگاهی کاملی داشته و کمک هایی را به این ستاد می کنند اظهار کرد: جشن های گلریزان برای جذب کمک های مردمی و خیران و نیز پیشگیری از ورود مددجویان جدید جرایم غیرعمد برگزار می شود.
وی تصریح کرد: برای فرهنگسازی و پیشگیری از ورود مددجویان جرایم غیرعمد به زندان ها نیاز به فرهنگسازی داریم که این کار، تنها وظیفه ستاد دیه نیست و در این حوزه نیاز است که همه سازمان ها به کمک این ستاد بیایند.
وی خاطرنشان کرد: در شهر کرمان پنج جلسه جشن گلریزان در صدا و سیما برگزار شده و صنوف و اقشار مختلف در این جشن دعوت خواهند شد.
موسوی قوام ادامه داد: یکی از جشن های گلریزان امسال در کرمان ویژه بانوان خواهد بود زیرا در حال حاضر 10 مددجوی زن جرایم غیرعمد در زندان های استان کرمان هستند که برای آزادی آنها حدود 400 میلیون تومان نیاز است.
وی یادآور شد: در حال حاضر 300 مددجوی جرام غیر عمد در زندان های استان کرمان حضور دارند که برای آزادی آنها 6 میلیارد تومان نیاز است.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.