مجید سعیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اوایل صبح امروز هشدار افزایش غلظت ریزگردها از طریق پیامک به روسای دستگاه اجرایی و اعضای مدیریت بحران ارسال شد.
وی اظهار داشت: هماهنگی لازم با ادارات محیط زیست و هواشناسی به منظور پایش غلظت گرد و غبار و ماندگاری آن در هوای شهر کرمان انجام شد.
وی با بیان اینکه به منظور مدیریت بهتر شرایط، اوایل صبح امروز با مدیریت اداره ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و سایر ادارات مربوطه تماس برقرار شد گفت: در این راستا اماکن ورزشی کرمان امروز به دلیل ناسالم بودن هوا غیرفعال خواهند بود.
سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان کرمان ادامه داد: به مسئولان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز اعلام شد به دلیل شرایط ناسالم هوا از نگه داشتن بی مورد دانش آموزان بعد از اخذ امتحان در مدارس خوداری و هشدارهای لازم به دانش آموزان در این مورد ارائه شود.
وی تاکید کرد: همچنین تاکید شد تدابیر لازم از طریق پلیس راهور و راهنمایی و رانندگی نیز در محورهای مواصلاتی اندیشیده و به رانندگان تذکرات لازم به منظور حفظ ایمنی داده شود.
وی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز به منظور افزایش آمادگی لازم مراکز درمانی برای پذیرش بیماران احتمالی ناشی از افزایش گرد و غبار، اعلام آمادگی کرده است.
سعیدی افزود: همچنین مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی هشدارهای لازم را برای جلوگیری از حضور کودکان، افراد سالمند، باردار، بیماران قلبی و ریوی در محیط های باز به مردم ارائه کند.
وی تاکید کرد: افراد سالم نیز از حضور در فضای باز خوداری کنند و در صورت اجبار با ماسک و پارچه مرطوب جلوی بینی و دهان خود را بپوشانند.
سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان کرمان توصیه کرد: مردم از بسته بودن در و پنجره اتاق های خانه اطمینان حاصل کنند و حتی دریچه های کولر را نیز بپوشانند.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه غلظت گرد و غبار در شهر کرمان تا دقایقی قبل به 259 رسیده است در صورت افزایش این مقدار و تایید ریاست ستاد بحران از ادامه فعالیت کارکنان ادارات جلوگیری خواهد شد.
وی تاکید کرد: بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان کرمان غلظت گرد و غبار تا بعد از ظهر امروز در شهر کرمان کاهش خواهد یافت.
گرد و غبار از ساعات اولیه صبح امروز آسمان شهر کرمان و رفسنجان را پوشانده و فعالیت های روزانه را برای برخی از افراد گروه های سنی حساس مانند کودکان، افراد مسن و بیماران قلبی و ریوی با مشکل مواجه کرده است.
شعاع دید در کرمان امروز به کمتر از 700 متر کاهش پیدا کرده است.
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.