رضا سنجری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اراضی ملی جیرفت 830 هزار هکتار وسعت دارد افزود: بیش از 90 درصد این اراضی زیر پوشش طرح حفاظت مشارکتی قرار دارد و با مجریان آنها قرارداد منعقد شده است.
وی ادامه داد: امسال در این زمینه پالایش صورت می‌ گیرد و قراردادها در سطح کوچکتری منعقد می ‌شود تا بازدهی بیشتری داشته باشد.
وی بیان کرد: یک ‌هزار و 300 همیار طبیعت اعم از دانش ‌آموز، دامدار، عشایر و سایر اقشار مردم در جیرفت فعال است که پیش ‌بینی می ‌شود، این تعداد تا پایان سال جاری به پنج هزار نفر برسد.
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان جیرفت به برگزاری کارگاه آموزشی ویژه جوامع محلی با موضوع حفاظت از عرصه‌ های منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: این کارگاه ها با هدف احیا، توسعه و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی برگزار می شود.
وی برگزاری اینگونه کارگاه ‌های آموزشی را طی 2 سال اخیر در کاهش تخریب، تصرف و آتش‌ سوزی اثرگذار برشمرد و تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی، پوشش مرتعی و جنگلی، سخت گذر بودن مناطق کوهستانی، نبود جاده دسترسی مناسب و کمبود امکانات، اطفاء و مهار آتش در سطح شهرستان جیرفت بسیار سخت است از این رو با آموزش جوامع محلی دنبال پیشبرد اهداف هستیم.
رئیس اداره منابع طبیعی جیرفت گفت: بین مناطق ییلاقی این شهرستان کمترین آتش ‌سوزی، تخریب و تصرف در منطقه جبالبارز اتفاق می افتد.
وی افزود: با وجود اینکه منطقه جبالبارز بیشترین جنگل بنه را در سطح استان کرمان و حتی استان ‌های اطراف دارد در بین مناطق ییلاقی کمترین آتش‌ سوزی، تخریب و تصرف در آن صورت می‌ گیرد و این به دلیل مشارکت بیشتر جوامع محلی است.
شهرستان جیرفت با بیش از 320 هزار نفر جمعیت در فاصله 230 کیلومتری جنوب مرکز کرمان واقع شده است.
7450/ 3029/7429
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.