به گزارش ایرنا، محمدحسین اسکندری زاده روز شنبه در نشست اقتصاد مقاومتی منطقه سه (نرماشیر) در محل سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان افزود: این موسسه 22 مرکز خیریه از جمله 19 مرکز برای کودکان یتیم و بدسرپرست در کشور دارد که یکهزار و 610 نفر از این فرزندان را در مراکز خود پذیرش کرده است .
وی اظهار داشت: هفت مرکز درمانی که 6 مرکز آن در استان کرمان و یک مرکز در تهران احداث شده است و پشتیبانی خدمات درمانی مردم استان کرمان و اورژانس در تهران بزودی توسط موسسه کوثر مشیز راه اندازی می شود.
وی گفت: با توجه به ظرفیت های استان کرمان، یک بیمارستان در شهرستان نرماشیر راه اندازی شده است و بیماران صعب العلاج می توانند به این مرکز درمانی مراجعه کنند و تحت درمان قرار گیرند.
مدیرعامل موسسه خیریه کوثر مشیز افزود: تاکنون بیش از هفت میلیون نفر از خدمات درمانی و 1.5 میلیون نفر از خدمات دندانپزشکی این موسسه در سراسر کشور استفاده کرده اند.
وی بیان کرد: مرکز فوق تخصصی جراحی معلولان به عنوان دومین مرکز کشور در استان کرمان آماده شده است و بزودی افتتاح می شود.
وی تصریح کرد: کلینیک دندانپزشکی سیار امروز آماده بهره بردارری شده است و بزودی در مناطق محروم استان کرمان خدمات خود را آغاز می کند.
اسکندری زاده گفت: 2 مرکز خدمات به معلولان، چهار مرکز آموزشی با آموزش هفت هزار نفر و با زیربنای 10 هزار متر توسط موسسه مشیز ساخته شده است.
وی افزود: موسسه کوثر مشیز طرح جمع آوری شیر را در شهرستان نرماشیر آغاز کرده است و این موسسه خود را متعهد برای موفقیت طرح جمع آوری شیر در شهرستان نرماشیر می داند.
وی عنوان کرد: توانمندسازی و امکان سنجی ظرفیت های شهرستان نرماشیر توسط موسسه مشیز انجام شده و به ازای هر مترمکعب مصرف آب ارزش افزوده ای به این شهرستان وارد می شود.
مدیرعامل موسسه خیریه کوثر مشیز گفت: شناخت مردم دنیا از ارگ بم شهرستان نرماشیر را به مقصد و قطب گردشگری تبدیل می کند.
وی افزود: در ابتدا جذب 500 هزار گردشگر به شهرستان نرماشیر هدف گذاری شده بود که در سال گذشته به میزان 1.5 میلیون نفر رسید و امسال به 4.5 میلیون نفر افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: امکانات تفریحی ارزان قیمت در شهرستان نرمشیر برای 1.5 میلیون نفر فراهم شده است.
اسکندری زاده گفت: در فاز نخست امکانات و 30 میلیارد تومان اعتبار برای طرح های توریستی و صنایع بسته بندی به سرعت فراهم شده و این طرح 30 هزار فرصت جدید شغلی دارد و می تواند از نظر اقتصادی تمامی این منطقه را متحول کند.
وی افزود: دفتر توسعه و اقتصاد مقاومتی شهرستان نرماشیر بزودی در استان کرمان تشکیل می شود.
مدیرعامل و رئیس هیات مدیره موسسه خیریه کوثر مشیز تصریح کرد: شهر کرمان باید متحول و شایسته با شان کرمان باشد و وظیفه توسعه این شهر را جهاد دانشگاهی این استان برعهده گرفته است.
وی گفت: موسسه مشیز یکی از بزرگترین موسسات کشور است و خود را متعهد می دانیم درکنار مسئولان استان کرمان و همپای آنها حرکت کنیم و باید شهرستان نرماشیر به عنوان الگوی توسعه در استان کرمان و کشور معرفی شود.
وی افزود: موسسه مشیز تا ادغام در موسسه نور در بخش اعتباری در استان کرمان 260 هزار نفر سپرده گذار داشته و آخرین رقم حدود 50 میلیارد تومان سود به مردم این استان پرداخت کرده است.
اسکندری زاده ادامه داد: پس از ادغام با موسسه نور حدود چهار هزار میلیارد تومان خرده وام دهی در استان کرمان پرداخت شده است.
وی، همچنین محمود وفایی را به عنوان نماینده موسسه مشیز معین اقتصادی نرماشیر ، در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مرکز استان کرمان انتخاب کرد.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.