به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، فاطمه سادات حسینی در همایش بزرگ بانوان در درب بهشت افزود: رسالت خطیر تربیتی از دامن پاک مادران آغاز می شود و به طور قطع تعالی و سقوط جوامع بستگی به جایگاه زن و مادر دارد.
وی تاکید کرد: نقش تعیین کننده زن در بقاء و رشد جامعه بشری همیشه مورد توجه اندیشمندان، سیاست مداران، مدیران و رهبران جوامع بوده است.
وی افزود: تاریخ، گویای این واقعیت است که زن در کنار مرد در تمدن بشری مستقیم و غیر مستقیم نقش آفرین بوده است.
حسینی با تاکید بر اینکه زن به عنوان یک ستون در خانواده در دیدگاه اسلام از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: نقش مهم زن در خانواده شامل معرفت و آگاه سازی، محبت و مدیریت عواطف و مهارتی می شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان به لزوم حفظ کرامت و حرمت زنان در جامعه و خانه اشاره کرد و افزود: خانواده بنیادی‌ترین نهاد در جامعه انسانی است که وظیفه تربیت و سازندگی افراد و انسان‌ها را بر عهده دارد و اگر افراد نتوانند خانواده را تحکیم بخشند و افرادی باایمان در آن پرورش دهند، نمی ‌توانند جامعه ‌ای ایده ‌آل برای نسل آینده بسازند و از فرهنگ ایمانی خود جا مانده و به اهداف متعالی خود نمی رسند.
وی تصریح کرد: مقصود از تحکیم خانواده، فراگیری اصل اعتدال میان همگان، حاکمیت اخلاق و حفظ حقوق همه اعضاست.
وی بیان کرد: خانواده ها باید با صبر و پایداری در زندگی، روحیه عفو و گذشت، حاکمیّت صداقت در فضای خانواده، پرهیز از سوء ظنّ و آفت حسد، رازداری و وفاداری، مشی آرام و بی‌تکبّر، حلم و بردباری، ترس از کیفر الهی، دوری از افراط و تفریط، تواضع، دوری از سختگیری و اسراف و احسان به پدر و مادر در حفظ و تحکیم این بنیان تلاش کنند.
حسینی در ادامه سفر به جنوب استان کرمان در جمع نمازگزاران ساردوئیه افزود: یکی از ویژگی های خانواده پویا، معرفت و آموزش مهارت های زندگی است.
وی بر حسن خلق، محبت، الگو بودن عملی والدین و گفتمان خانوادگی نیز تاکید کرد و ادامه داد: به منظور توسعه این منطقه ورسیدن آن به جایگاه اصلی خود، همه مردم به ویژه مسئولان و نخبگان باید با وحدت، همدلی، همت و تلاش حرکت کنند.
وی عنوان کرد: می توان با تشکیل شرکت تعاونی، صندوق های محلی و راه اندازی کارگاه و مرکز اشتغالزایی توانمندسازی بانوان برای حل مشکلات و توسعه درب بهشت، شناسایی ظرفیت ها و فراهم کردن زیرساخت های توسعه در این منطقه اقدام کرد.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.