حمیدرضا دعاگویی روز پنجشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمان افزود: می توان با کمک رسانه ها فضا را خوشبینانه تر به سمت اهداف متعالی و هدایتگری اصولی جامعه و افکار عمومی هدایت کنیم.
وی با بیان اینکه افکار عمومی در جوامع مردم سالار قدرت اصلی به شمار می روند ، افزود: جمعیت 46 هزار نفری فرهنگیان به انضمام 600 هزاردانش آموز در کرمان جامعه هدف بزرگی را در بر می گیرد که همواره سهم والایی را تحولات ایفا می کنند.
دعاگویی ادامه داد: لازم است اخبار در نهادی مانند آموزش و پرورش با وجود قشر عظیم مخاطب به شکل صحیح و شایسته ای منتشر شود تا افکار عمومی را با این اهداف همراه کند.
وی با اشاره به تاکید وزیر آموزش و پرورش بر اجرای سند تحول بنیادین در راس امور و برنامه های این وزارتخانه اظهار داشت: در بحث مدرسه محوری نیز مدرسه به عنوان نوک اتفاقات پیکان تعلیم و تربیت است و مهمترین جایگاه را دارد و تمام عوامل اجرایی آموزش و پرورش برای اجرای صحیح برنامه در مدارس نقش آفرینی می کنند.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: طی یک ماهه گذشته سیاست گذاری در حوزه روابط عمومی این نهاد انجام شده که بیشتر بر اهداف کلان وزارتخانه متمرکز است و تولید خبر در این راستا انجام می گیرد.
دعاگویی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش شرایط حساسی که در جامعه وجود دارد را بخبوی درک می کند اصریح کرد: باید مراقبت بود تا اخباری که از ناحیه این حوزه در اختیار جامعه قرار داده می شود به افکار عمومی آسیب نرساند.
وی با اشاره به اینکه برخی اخبار طی سالهای گذشته از ناحیه آموزش و پرورش منتشر شد که به افکار عمومی آسیب رساند افزود: درصدد این هستیم که با تعامل بیشتر با رسانه ها اخبار صحیح را بهنگام و سریع در اختیار افکار عمومی قرار دهیم.
وی بر امضای تفاهم بین خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان و اداره کل آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: برنامه مشترکی در این حوزه تعریف و دنبال شود تا رسانه ها به کمک این نهاد بیایند و در حقیقت جایگاه و تکریم مقام معلم به جایگاه واقعی خود برسد.
* اثر بخشی ارتباط دیرینه و مطلوب ایرنا و آموزش و پرورش
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمان نیز گفت: رویکرد این سازمان خبری نشاط آفرینی توام با اخلاق مداری بمنظور به حداقل رساندن آسیب های موجود است ..
بهنام احمدی از ارتباط دیرینه و مطلوب ایرنا و آموزش و پرورش استان کرمان به عنوان نقطه ای مطلوب و موثر نام برد که در سایه این تعامل اخبار و رویدادهای آموزشی و فرهنگی به نحو مطلوب و در کمترین زمان ممکن در اختیار جامعه قرار گرفته است .
*رفتار حرفه ای ایرنا در اطلاع رسانی
رئیس اداره روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز گفت: ایرنا رفتار حرفه ای در حوزه خبر دارد .
امید سلاجقه افزود: اداره روابط عمومی آموزش و پرورش درخواست را به مدیریت جدید این نهاد با عنوان تاکید بر شفاف سازی و تاثیر اخبار بر افکار عمومی ارائه کرده است.
وی همچنین افزود: خواست مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز از روابط عمومی این نهاد رفتار حرفه ای با رسانه ها است.
3029/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.