به گزارش ایرنا T سیدمهران عالم زاده شامگاه سه شنبه در آیین افتتاح خانه گفتمان شهر و معماری استان کرمان افزود: امروز فرصت شورای متخصص و همدل در راس مدیریت شهری کرمان بوجود آمده و شهرداری به حوزه معماری کرمان علاقمند است.
وی اظهار داشت: باید از فرصت ها برای توسعه کرمان با همدلی شهرداری و دستگاه های اجرایی و حمایت جامعه دانشگاهی و متخصص استفاده برد.
وی گفت: شهرداری کرمان آمادگی داردنشست های شورای مشورتی خود را با حضور متخصصان و رسانه ها به خانه گفتمان معماری و شهرسازی این استان منتقل کند.
شهردار کرمان افزود: احیای این خانه بازگشت بخشی از فرهنگ کهن مردم کرمان است و امروز به مکانی برای گفتمان متخصصان تبدیل شده است.
وی تصریح کرد: هویت معماری و شهرسازی گذشته مردم کرمان امروز دچار آشفتگی شده است و این هویت به سوی نا ایمنی و ناپایداری رفته و برخی از بافت های تاریخی جمع آوری شده است.
عالم زاده عنوان کرد: وزارت راه و شهرسازی در حوزه بازآفرینی، معماری و شهرسازی نگاه و حمایتی ویژه به شهر کرمان داشته باشد.
وی گفت: بزرگترین تهدید شهر کرمان سطح 13 هزار هکتاری و گسترده این شهر با جمعیت بیش از 600 هزار نفر است که خدمات رسانی را با مشکل مواجه کرده است و جامعه دانشگاهی با ورود به این مقوله مشکلات وسعت شهر کرمان را برطرف کند.
شهردار کرمان افزود: این شهر از تراکم جمعیتی 20 نفر در هکتار رنج می برد لذا نارسایی بر کرمان حاکم شده است و باید هم افزایی متخصصان از این تهدید گذر کنیم.
وی تاکید کرد: افزایش جمعیت، خدمات رسانی را کاهش می دهد و با درآمد ناپایدار شهرداری کرمان، خدمت رسانی در سطح گسترده ممکن نیست.
وی گفت: شهرداری کرمان 300 میلیارد تومان به میزان بیش از نیمی از بودجه سالانه خود بدهی دارد.
همچنین در این آیین خانه گفتمان شهر و معماری استان کرمان، به بهره برداری رسید و با این آیین زمینه بازآفرینی شهری در این مکان آغاز شد.
این آیین با حضور معاون وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی، شهردار کرمان، شهرسازان، معماران، دانشجویان و سایر مدیران شهری استان در محل خانه گفتمان شهر و معماری استان کرمان بعنوان چهارمین خانه گفتمان کشور برگزار شد.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.