به گزارش روز یکشنبه و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، خلیل همایی راد در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان افزود: باید سیستمی را در حوزه مبارزه با قاچاق کالا تعریف کرد که دستگاه های مربوطه بصورت مستمر اقدامات خود را در رابطه با شاخص های تعیین شده گزارش دهند.
وی تاکید کرد: ساماندهی صرافی ها، اقدامات سیستماتیک در گمرک، پلاک کوبی دام های استان، صدور کارت انرژی برای ادوات کشاورزی، نصب سیستم سپهتن روی تانکرهای سوخت رسان، طرح ریجستری موبایل، ردیابی کالاهای وارداتی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و غیره باید انجام شود.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استان کرمان ادامه داد: حمایت از کالای ایرانی جریانی است که مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز برای تداوم آن ضروری است و مخصوص یک زمان نیست.
وی بیان کرد: در ادامه اقدامات بسیار خوب انجام شده در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، می توان کارهای بزرگتری را بر اساس فعالیت های متمرکز و سیستماتیک انجام داد به گونه ای که این سیستم ها بصورت خود کنترلی فعالیت کند و امکان قاچاق کالا و ارز کاهش یابد.
همایی راد اظهار کرد: ضرورت تمرکز بر کارهای آموزش و اطلاع رسانی را از رموز موفقیت مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.
وی از دستگاه های اجرایی خواست محتوای لازم را تولید و در اختیار صدا و سیما و نشریات قرار دهند.
وی گفت: به جای کارهای سطحی، شعاری و روبنایی می توانیم با کارهای اصولی و سیستماتیک با قاچاق مبارزه و زمینه اشتغال و تولید کالاهای ایرانی را فراهم کنیم و خطرات زیستی و بیولوژیک ناشی از واردات قاچاق را نیز کاهش دهیم.
3029/7437
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.