به گزارش ایرنا ، علیرضا رزم حسینی عصر دوشنبه در دیدار مدیرعامل و اعضای شورای معاونان جمعیت هلال احمر استان کرمان با وی بمناسبت هفته هلال احمر اظهار داشت: استان کرمان پرحادثه و زلزله خیز است و زلزله های متعدد سال های گذشته موجب شده که مردم استان کرمان در برابر وقوع این حادثه ها آمادگی لازم را داشته باشند.
وی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر استان کرمان نهادی آماده در برابر حوادث است و همچنین این نهاد در زلزله شهرستان های راور و کوهبنان در سال 96 حضوری به موقع و پر رنگ داشت.
استاندار کرمان با تاکید بر اهمیت توانمندسازی جوامع محلی استان کرمان گفت: با مشارکت جمعیت هلال احمر و استفاده از ظرفیت های این استان بطور گسترده می توان مردم این استان را توانمند کرد.
وی افزود: هماهنگی و آمادگی بسیار خوبی بین دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران استان کرمان وجود دارد و این استان باید با برنامه ریزی کمترین مشکلات سخت افزاری را در زمان بحران ها داشته باشد.
وی اظهار کرد: باید تعداد دستگاه های زلزله نگار استان کرمان افزایش یابد تا تمامی استان کرمان زیر پوشش این دستگاه ها قرار گیرد.
رزم حسینی گفت: از ظرفیت معین های اقتصادی برای احداث پدهای هوایی بالگرد در مناطق هشتگانه اقتصادی استان کرمان استفاده خواهد شد.
وی افزود: جمعیت هلال احمر باید با ایجاد ارتباط و همکاری با معین های اقتصادی، تجهیزات و ماشین آلات را برای استفاده در زمان بحران سازماندهی کند.
وی ادامه داد: همچنین باید شناسنامه ای از این تجهیزات برای استفاده در زمان وقوع بحران تهیه کرد و ستاد مدیریت بحران استان کرمان دانش آموزان را برای مواجهه با حوادث آموزش دهد.
شعار سال جمعیت هلال احمر در سال 97 'هلال احمر همه جا برای همه' نام گذاری شده است.
هفته هلال احمر (صلیب سرخ) از 15 تا 21 اردیبهشت ماه در تقویم ملی ایران نامگذاری شده است.
پس از زلزله های مخرب در شهرستان های بم، زرند، راور و ادامه این لرزه ها در استان کرمان مسئولان دستگاه های اجرایی تاکیدی ویژه بر بازسازی و مقاوم سازی ساختمان های این استان دارند.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.