به گزارش وابط عمومی استانداری کرمان، روز چهارشنبه طرح ملی استعلام برخط احراز اصالت هویت به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر کشور و ارتباط با استانداری های سراسر کشور، در سه استان پایلوت، خوزستان، سمنان و قم افتتاح شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان در حاشیه این آئین، از آمادگی استان کرمان برای اجرای این طرح خبر داد و افزود: زیرساخت حذف کپی از مدارک هویتی در استان کرمان فراهم است.
محمدجواد فدائی با تاکید بر لزوم تحقق دولت الکترونیک در جامعه در راستای حذف انجام امور اداری به روش سنتی، افزود: سالانه میلیون‌ها برگ فتوکپی از شناسنامه و کارت ملی از مردم دریافت می‌شود که هم تهیه و هم نگهداری و امحای آن هزینه‌های زیادی دارد و با اجرای این طرح ،هزینه‌های مردم و دستگاه‌ها کاهش می یابد.
طی بخشنامه ای از سوی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، طرح ملی احراز اصالت هویت برخط طی یکسال گذشته به صورت آزمایشی و با مشارکت نهاد ریاست جمهوری، سازمان ثبت احوال، وزارت کشور در سه استان پایلوت (خوزستان، قم و سمنان)، با هدف اصلاح نظام اداری، تحقق اهداف توسعه دولت الکترونیکی، استنادپذیری الکترونیکی، کمک به مقابله با جعل و فساد اداری، افزایش سلامت اداری و رضایت مندی عمومی اجرا و نتایج خوبی را به همراه داشته است.
طی این طرح تمام اداراتی که در بستر شبکه دولت به سامانه ثبت احوال وصل هستند استعلام افراد را به صورت برخط از طریق کدملی انجام می دهند و نیازی به دریافت کپی شناسنامه و کارت ملی نیست و هزینه ای هم از مردم دریافت نمی شود.
یکی دیگر از مزیت های این طرح، یکنواختی و یکپارچگی اطلاعات است به گونه ای که اطلاعات به طور مستقیم از بانک اطلاعاتی آخرین آمار ثبتی یک فرد استخراج می شود و با بدست آوردن اطلاعات از طریق کد ملی هیچ تناقضی بین داده ها وجود ندارد.
3029/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.