به گزارش ایرنا، مهران عالم زاده روز شنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمان افزود: تراکم اندک در هکتار تهدیدی بزرگ برای شهر کرمان محسوب می شود و گستردگی این شهر خدمات رسانی به شهروندان را به 10 درصد تقلیل می دهد.
وی اظهار کرد: اگر شهر کرمان به سوی افزایش جمعیت پیش برود سرانه فضای سبز و خدمات دچار چالش می شود و در صورتی که تراکم جمعیتی این شهر را افزایش ندهیم در حوزه درآمدی و فضاهای خالی شهری دچار چالش می شود.
وی با بیان اینکه ضرورت ورود صاحبان حرفه، مردم، شهرسازان و معماران در این حوزه وجود دارد گفت: این مسائل و مشکلات در سالهای طولانی به شهر کرمان تحمیل شده و باید با استفاده از نظر افراد متخصص و انتقال آن توسط رسانه ها این چالش ها را بصورت تدریجی برطرف کرد.
شهردار کرمان افزود: یکی دیگر از چالش های امروز شهر کرمان مدیریت شهری تامین درآمدها است.
وی ابراز کرد: شهر کرمان با هزینه های شهروندان اداره می شود و شهرداری ها بوجه دولتی ندارند و یا این بودجه بسیار اندک است لذا مردم باید نهایت دقت در حفظ شهر، فرهنگ شهروندی و مسائل مرتبط با آن را داشته باشند و در پرداخت عوارض و حقوق شهروندی نهایت همکاری را در شرایط فعلی رکود اقتصادی داشته باشند.
**شهرداری کرمان رویکرد فرهنگی و اجتماعی دارد
وی افزود: اضافه بر مسائل عمرانی و خدماتی، شهرداری را نهادی اجتماعی می دانیم و شهرداری کرمان رویکردی فرهنگی و اجتماعی در مسائل شهری دارد.
شهردار کرمان تصریح کرد: باید نگاه ها در حوزه تخصصی هر دستگاه باشد زیرا مدیریت واحد شهری در کرمان وجود ندارد.
وی گفت: رسانه ها در حوزه فرهنگ شهروندی اقدام به اطلاع رسانی کنند و منصفانه و با در نظر گرفتن ظرفیت ها شهرداری کرمان را نقد کنند.
وی افزود: رسانه ها با رسالت آگاه سازی مردم، پل ارتباطی بین شهرداری و شهروندان هستند.
عالم زاده اضافه کرد: سرعت، کیفیت، اصالت و صحت، سختی کار خبرگزاری ها را افزایش می دهد و این رسانه ها تاثیرگذاری بیشتری در دنیا دارند.
وی ادامه داد: خبرگزاری ایرنا نیز بعنوان با سابقه ترین و معتبرترین خبرگزاری کشور صدای نظام و حاکمیت را به بیرون از مرزها انتقال می دهد.
**نشاط در جامعه رویکرد ایرنا است
مدیر خبرگزاری ایرنا مرکز کرمان نیز گفت: نشاط آفرینی در جامعه رویکرد این خبرگزاری است و ایرنا اعتدال را در اخبار خود دنبال می کند.
بهنام احمدی افزود: خبرگزاری جمهوری اسلامی خود را رسانه نظام و مردم می داند و برای آبادانی شهر و استان کرمان در پی ارتباط دوسویه با تمام دستگاهها است.
وی عنوان کرد: این رسانه ضمن فرهنگ سازی و انتقال اقدامات صورت گرفته، نارسایی ها را با هشدار دلسوزانه و با هدف جلوگیری از تبدیل به تهدید انعکاس می دهد.
مهران عالم زاده ۱۴ آبان ماه سال 96 توسط اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر کرمان بعنوان شهردار انتخاب و در آذرماه 96 بصورت رسمی شهردار کرمان شد.
3029/7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.