صادق چراغی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موسیقی هنری کاربردی است اما هنرمندان این عرصه کمتر دیده می شوند و در برنامه های عمومی و جشنواره ها کارهای هنرمندان توسط مخاطبان دیده و ارزش آنها بیشتر از پیش مشخص می شود.
وی تصریح کرد: با توجه به ارائه موسیقی های کم ارزش و وارداتی از مجرای کانال های خارجی همچون ماهواره، همه باید دست به دست یکدیگر بدهیم تا وضعیت موسیقی اصیل ایرانی چشم انداز روشنی پیدا کند.
آهنگساز و پژوهشگر موسیقی اظهار کرد: در سالهای قبل فضای مناسبی بر موسیقی نواحی حاکم نبود لذا برگزاری چنین جشنواره هایی موجب بازتر شدن فضای کار می شود.
وی تاکید کرد: شاهد اتفاقات بسیار خوبی در حوزه موسیقی نواحی کشور هستیم و این جشنواره به سمت بهبود نقاط ضعف و کاستی ها می رود.
چراغی تصریح کرد: با تلاش هایی که مسئولان و هنرمندان در حوزه موسیقی نواحی انجام می دهند آینده روشنی برای این هنر بومی و اصیل کشور پیش بینی می شود.
وی گفت: استان کرمان جغرافیای پهناوری دارد که موجب پراکندگی مردم و تنوع موسیقی می شود که بسیار قابل تامل و بار ارزشمند است.
یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران عصر سه شنبه یازدهم اردیبهشت در محل میدان گنجعلیخان کرمان افتتاح شد و تا چهاردهم اردیبهشت ادامه دارد.
جشنواره موسیقی نواحی ایران علاوه بر شهر کرمان در 11 شهرستان دیگر استان نیز اجرای برنامه دارد.
3029/7437
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.