به گزارش ایرنا انوشیروان محسنی بندپی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران در فرودگاه کرمان افزود: سازمان بهزیستی برای ساماندهی کودکان اتباع خارجی با قوه قضائیه و وزارت کشور مکاتبه کرده است.
وی همچنین گفت :سازمان بهزیستی حدود 26 هزار کودک بی سرپرست و بد سرپرست ایرانی را تحت پوشش خود قرار داده است.
محسنی بندپی افزود: این سازمان آمادگی پذیرش، حمایت تحصیلی و تامین معیشت کودکان خیابانی ایرانی را دارد.
وی تصریح کرد: پیشنهاد می شود در صورت وجود مافیا برای سوءاستفاده از کودکان، ابتدا این کودکان سلب حضانت شوند و یکسال در اختیار سازمان بهزیستی قرار گرفته و در مراکزی در قالب شبه خانواده با همکاری بخش خصوصی سرپرستی و مدیریت شوند.
وی افزود: اینک 690 مرکز شبه خانواده با مدیریت بخش دولتی و خیران و 34 شیرخوارگاه دولتی برای حمایت از این کودکان در کشور فعالیت می کنند.
محسنی بندپی رویکرد سازمان بهزیستی را رشد و تکامل همه جانبه کودکان برشمرد .
و ی گفت : از آنجا که بیشترین رشد سلول های مغزی در سه ساله و بیشترین قدرت یادگیری در 6 سال نخست زندگی کودکان انجام می گیرد ، آموزش های این سازمان در سنین اولیه و پیش از دبستان آغاز می شود.
وی تاکید کرد: رشد و تکامل کودکان در آموزش های تئوری خلاصه نمی شود و سازمان بهزیستی به رشد جسمی، معنوی و فراهم کردن زمینه بروز خلاقیت ها در این افراد تاکید بیشتری دارد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی کشور در مهدکودک های تحت سرپرستی خود به دنبال رشد همه جانبه کودکان است و در این زمینه شیوه نامه هایی تدوین و به استان ها ابلاغ شده است.
وی افزود: استان کرمان نیز ظرفیت پیشرو بودن را برای رشد همه جانبه کودکان تحت سرپرستی بهزیستی دارد.
وی بیان کرد: اثربخشی اقدامات سازمان بهزیستی در زمینه مهار و کنترل آسیب های اجتماعی تا پایان اردیبهشت ماه و پیش از ماه مبارک رمضان در محضر مقام معظم رهبری ارائه می شود.
محسنی بندپی اضافه کرد: سازمان بهزیستی نسبت به افزایش پذیرش، حرفه آموزی و برگشت پذیری حدود 200 نفر معتاد متجاهر با اعتیاد عمیق در شهر کرمان اقدام می کند.
وی افزود: در نمایندگی بهزیستی بخش لاله زار بردسیر از توابع این استان راهکاری برای مدیریت آسیب های اجتماعی توسط این سازمان اتخاذ می شود.
وی ابراز کرد: طی یکسال گذشته هفت اورژانس اجتماعی به اورژانس های اجتماعی شهرستان های استان کرمان افزوده شده است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: همچنین در 11 شهر استان کرمان مدیریت آسیب های اجتماعی بصورت کارشناسی در ابعاد مختلف با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه و مداخلات به موقع در دستور کار اداره کل بهزیستی استان کرمان قرار گرفته و در راستای مدیریت آسیب های اجتماعی گام هایی موثری برداشته شده است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور روز دوشنبه به منظور سفری 2 روزه به استان کرمان سفر کرد و دقایقی پیش کرمان را به مقصد تهران ترک کرد.
وی در این سفر به شهرستان های کرمان، سیرجان و بردسیر سفر کرد و مسائل و مشکلات اجتماعی این استان را بررسی کرد.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.