به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، حمیدرضا دعاگویی در هفتمین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم در کرمان افزود: تمام ارکان تعلیم و تربیت باید در کنار هم باشد تا راه رسیدن به افق های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هموارتر شود.
وی با اشاره به تربیت دانش آموزانی در تراز جمهوری اسلامی افزود: تعریف مدرسه به عنوان کانون تربیتی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می تواند نقش مهمی را در تربیت دانش آموزانی در تراز جمهوری اسلامی داشته باشد.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به نزدیک شدن به هفته بزرگداشت مقام معلم افزود: برنامه درسی ملی با همت معلمان در کشور در حال اجراست و باید قدردان زحمات معلمان بود.
دعاگویی حفظ عزت و منزلت معلم در هفته بزرگداشت مقام معلم را مهم عنوان کرد و افزود: معلم به عنوان سرمایه عظیم اجتماعی باید در راستای تربیت دانش آموزانی که برای زندگی در جامعه ای سالم که مدنظر برنامه ریزان است قدم بردارد.
وی افزود: دستگاه های دیگر باید برای رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین به کمک آموزش و پرورش آیند.
دعاگویی در ادامه گفت: باید دانش آموزانی مقاوم تربیت کنیم که در برابر آسیب های اجتماعی در جامعه امروزی بتوانند مقاومت کنند و سرافراز دوران نوجوانی و جوانی خود را سپری کنند.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: باید به سمت جامعه ای سالم برویم و طی کردن درجاتی از حیات طیبه و تربیت دانش آموزانی اخلاق مدار و آسیب ناپذیر از رسالت های مهم آموزش و پرورش و تنها راه محقق شدن این اهداف همان مدرسه به عنوان کانون تربیتی است.
دعاگویی با بیان اینکه تحقق جامعه و توسعه یافتن جز با شناخت مسائل اجتماعی و آسیب های اجتماعی میسر نیست اظهار کرد: کاهش آسیب های اجتماعی بدون توجه به بحران های زندگی روزمره و بررسی آن ها و تصمیم سازی آینده با موفقیت همراه نخواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه باید مقابله با آسیب های اجتماعی در جامعه نهادینه شود گفت: فرآیند متقاعد کردن عموم جامعه به منظور شناخت آسیب های اجتماعی نیازمند تلاش سازمان یافته است.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد: در ارتباط با آسیب های اجتماعی و کنترل آن نمی توان یک دستگاه را متولی دانست و این اقدام باید با تعامل و همکاری تمامی ارگان ها و نهادها انجام شود.
580 هزار دانش آموز در 6 هزار و 700 مدرسه دولتی و غیردولتی استان کرمان تحصیل می کنند.
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.