به گزارش ایرنا، مهدی صدفی روز شنبه در نشست اعضای ستاد شعبانیه با نماینده ولی فقیه در استان کرمان ضمن تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان افزود: به دنبال تشکیلاتی و دولتی کردن اعیاد مذهبی نیستیم و جشن های شعبانیه از جمله آیینی است که مردم با شور علاقه و خودجوش در این جشن ها شرکت می کنند.
وی تاکید کرد: هنر ما این است که جشن هایی را که کمتر مورد توجه قرار می گیرند به جامعه بیشتر معرفی و در کانون توجه مردم قرار دهیم .
صدفی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر ساماندهی و هماهنگ کردن مراسم در کنار مردم توسط مسئولان تاکید کرده اند.
صدفی با اشاره به اینکه دوست داشتن تنهایی اهل بیت (ع) تاثیر ندارد بلکه شناخت و معرفت و تعمیق این دوستی مقدم است،
ادامه داد: برخی به بهانه برگزاری جشن های شعبانیه در سالهای گذشته به صورت ناآگاهانه و برخی با نظر سوء اقدامات نادرستی را انجام داده اند.
وی گفت: هدف ما در ستاد شعبانبه برنامه ریزی ساماندهی و کمک در برگزاری برنامه ها است.
صدفی بیان کرد: با کمک برخی ارگان ها سرودهای شاد و پرمحتوا جایگرین برخی آهنگ های نامناسب در جشن های مذهبی از جمله جشن های شعبانیه شد.
وی بر حضور اقشار مختلف مردم در راستای بهینه و صحیح برگزار کردن جشن های شعبانیه تاکید کرد.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: برنامه های متعددی در شهر کرمان پیش بینی شده و اولین محور برگزاری برنامه های تبیینی و تحلیلی است و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر این مهم است.
وی از برگزاری مسابقات کتابخوانی، چاپ ویژه نامه، برنامه های کودکان و نوجوانان، جشن های دستگاههای اجرایی با حضور کارشناسان مذهبی، نمایشگاه های عکس و کتاب، نورافشانی در کوههای صاحب الزمان (عج) ویژه برنامه تبیینی با جشن و سرور در بقاع متبرکه و فعالیت های رسانه ای به عنوان گوشه ای از برنامه های جشن های شعبانیه در کرمان نام برد.
وی اظهار داشت: اهل بیت (ع) کشتی نجات هستند و افرادی نجات پیدا می کنند که با این کشتی همراه باشند.
سوم ،چهارم، پنجم شعبان، یازدهم و پانزدهم شعبان به ترتیب مصادف با میلاد بزرگ سالار شهیدان، امام حسین (ع)؛ علمدار کربلا، ابوالفضل العباس، حضرت امام زین‏ العابدین (ع)، حضرت علی اکبر و امام زمان (عج) است.
3029/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.