به گزارش ایرنا ، سید حسین مرعشی روز پنجشنبه در آئین نکوداشت آیت الله جعفری در کرمان افزود: آزادگی در برخورد با مسائل از ویژگی های برجسته این عالم دینی و مبارز دوران پیروزی انقلاب اسلامی است .
وی گفت : در طول هشت سالی که به عنوان استاندار و چهار سال معاون استاندار و دو دوره به عنوان نماینده مردم کرمان در مجلس با ایشان در ارتباط بوده ام، هیچگاه ملاحظه کاری در دفاع از حقوق مردم را از آیت الله جعفری ندیده ام و ایشان همواره با صراحت با مسئولان برخورد کرده و از حق مردم دفاع کردند.
مرعشی افزود: آیت الله جعفری رابطه خاص و ویژه ای با همه دست اندرکاران مدیریت استان داشتند.
وی اضافه کرد: ایشان هیچگاه در پاسخ مدیران، غرض ورزی و اعمال نظر نداشتند و همواره دنبال کشف حقیقت و جاری شدن حق بوده اند.
مرعشی گفت: نداشتن باند و جلسه از دیگر ویژگی های برجسته آیت الله جعفری بود و ایشان هیچگه اجازه ندادند خانواده و یا دفتر ایشان برای خود جایگاه جداگانه ای قائل شوند و این خصلت در سایر ائمه جمعه استان کرمان نیز شایع است.
مرعشی گفت:آیت الله جعفری با تمامی استانداران و مسئولان رابطه منطقی را ایجاد می کردند و نداشتن حواریون فرصت طلب موجب می شد که ایشان بتوانند آزادگی خود را حفظ کنند.
استاندار اسبق کرمان ادامه داد: رفتار بسیار شایسته آیت الله جعفری با همه مسئولان روش و شیوه معقول و نیکویی است که می تواند برای دیگران نیز الگو قرار گیرد.
حضرت آیت الله سید یحیی جعفری که از ابتدای انقلاب تا یکسال پیش نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان بود و به علت کهولت سن از این سمت استعفا داد ،هم اکنون مسئولیت حوزه های علمیه این استان را بر عهده دارد.
به پاس خدمات چهل ساله آیت الله جعفری در دوران انقلاب و مبارزات پیش از انقلاب ایشان با رژیم پهلوی مراسم نکوداشتی با حضور شخصیت های سیاسی کشوری و استانی روز پنجشنبه در کرمان برگزار شد.
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.