به گزارش ایرنا، معاون امور عمرانی استانداری، شهردار و جمعی از مدیران استانی استاندار کرمان را در بازدید از پروژه های شهری همراهی می کردند.
معاون استاندار کرمان در بازدید از بام کرمان، پیشرفت جاده دسترسی به این منطقه را حدود 40 درصد دانست و گفت: سرمایه گذار در بام کرمان بنا دارد بر بلندای فضای مسطحی با ساخت هتل و تفرجگاه مشرف به جنگل قائم، زمینه جلب توریست و نیز محلی برای تفریح و گردش مردم کرمان را فراهم سازد.
سید مصطفی آیت الهی موسوی افزود: در پروژه بام کرمان با حضور استاندار کرمان برای تامین زیر ساخت های لازم از جمله آب، برق، گاز و فیبر نوری برنامه ریزی شده است.
وی ادامه داد: پروژه تله کابین نیز 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و چند مورد از پایه های این تله کابین و ایستگاه آن نیز در دست انجام است.
در ادامه این بازدید، استاندار کرمان از روند مرمت ساختمان کنسولگری انگلیس نیز بازدید کرد.
این ساختمان پس از بازسازی به عنوان موزه صنعت نفت کرمان مورد استفاده قرار گرفته و تعریف کاربری های جدید برای آن نیز در دست پیگیری است.
عمارت قدیمی کنسولگری انگلیس در مهرماه 1273 در محله زریسف توسط سید ابوالحسن خان بیگلری (حاکم کرمان در دوره زندیه) ساخته شده و امروز به عنوان یکی از زیباترین گنجینه های تاریخی دیار کریمان؛ خود را برای تبدیل شدن به موزه اسناد صنعت نفت آماده می کند.
فاز نخست مرمت این بنای تاریخی با هزینه ای بالغ بر 160 میلیون تومان به اتمام رسیده و پس از آن با اختصاص اعتبار هشت میلیارد ریالی، فاز دوم مرمت این بنا اجرایی شده و بر اساس برنامه زمانبندی تعیین شده، عملیات اجرایی این پروژه در تیرماه امسال به پایان می رسد.
استاندار کرمان همچنین از روند مرمت پنج خانه قدیمی در حوزه گردشگری و صنایع دستی بازدید کرد که برای مرمت این واحدها پنج میلیارد تومان سرمایه گذاری می شود.
رزم حسینی در این بازدید گفت: این واحدها در موقعیت خوبی در بافت قدیم قرار گرفته اند.
وی در ادامه ضمن بازدید از موزه مردم شناسی و آتشکده زرتشتیان، از پروژه صاروج پارس نیز بازدید کرد.
پروژه صاروج پارس با مجموع 33 درصد پیشرفت فیزیکی، و پیشرفت 53 درصدی فاز اول، در دست احداث است که فاز نخست آن تا پایان سال جاری به اتمام می رسد.
به گزارش ایرنا، تمام مجوزهای مربوط به میراث فرهنگی در پروژه صاروج پارس دریافت شده و شورای عالی میراث فرهنگی کشور نیز تمام تائیدات این پروژه را ارائه کرده است.
پروژه صاروج پارس با سرمایه گذاری خارجی 250 میلیون دلاری و در 2 فاز احداث می شود و فاز نخست این پروژه با 140 میلیون دلار و فاز دوم آن نیز با 110 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی به بهره برداری می رسد.
در احداث این ساختمان تمام ضوابط مربوط به بافت قدیم شهر کرمان نیز رعایت شده است و این پروژه در ارتفاع مجاز احداث می شود.
پروژه صاروج پارس از مدتها قبل به دلیل برخی ناهماهنگی ها با مشکلاتی در روند اجرا روبرو شده بود که با پیگیری های نماینده دولت تدبیر و امید در کرمان، این موارد برطرف شد و در بازدید استاندار کرمان از این پروژه مطرح شد که روند اجرایی آن به خوبی دنبال می شود.
استاندار کرمان همچنین از بازسازی میدان شهداء (مشتاقیه) نیز بازدید کرد.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.