به گزارش ایرنا، سید مهدی طبیب زاده روز پنجشنبه در نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ستاد اقتصاد مقاومتی و فعالان اقتصادی استان کرمان با حضور وزیر اقتصاد و دارایی افزود: ریاست جمهوری در سفر اخیر به کرمان، این استان را به عنوان پایلوت واگذاری اختیارات معرفی کرد.
وی با تاکید بر اینکه یکی از اساسی ترین موارد در بهبود فضای کسب و کار، تفویض اختیارات اقتصادی است گفت: ریاست جمهوری در سفر به استان کرمان، این استان را به عنوان پایلوت واگذاری اختیارات معرفی کرد و ما نیز از این موضوع استقبال کرده ایم.
وی اظهار کرد: کرمان یک استان صادراتی است و در رابطه با تثبیت نرخ ارز دفاع می کنیم و باید ببنیم که دولت در این حوزه چه برنامه هایی دارد.
وی تاکید کرد: سهم قانونی کرمان از مالیات واریزی به خزانه تاکنون به این استان پرداخت نشده و این در حالی است که این استان بیشتر از میزان تعیین شده، مالیات پرداختی مردم را به خزانه واریز کرده است.
وی با اشاره به اینکه بدهی دولت به پیمانکاران مشکلات اساسی ایجاد می کند گفت: از وزیر اقتصاد برای کاهش حقوق گمرکی درخواست پیگیری داریم.
وی یادآور شد: کرمان می تواند در حوزه بهبود فضای کسب و کار نیز به عنوان استان پایلوت معرفی شود.
وی بر رفع مشکلات نیروگاه ها نیز تاکید کرد و گفت: بی توجهی به این موضوع موجب می شود که در زمان پیک مصرف با مشکلات جدی مواجه شویم.
مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی به همراه اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای بمنظور شرکت در نشست مشترک با فعالان اقتصادی استان کرمان چهارشنبه شب وارد این استان شد.
این هیات اقتصادی با استقبال رسمی استاندار کرمان وارد فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی کرمان شدند.
سفر به شهرستان رفسنجان و کلنگ زنی و افتتاج چندین پروژه مهم صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، حضور در شورای اداری این شهرستان و بازدید از برخی جاذبه های گردشگری استان کرمان از جمله برنامه های این هیات اقتصادی به استان کرمان است.
کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت دوازدهم پیشتر در ایام الله دهه مبارک فجر سال 96 و همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان کرمان در راس هیاتی متشکل از معاونان و مدیران کل ستادی این وزارتخانه به شهرستان بم سفر و از پروژه های منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم و شرکت خودرو سازی کرمان موتور بازدید کرده بود.
همچنین سال 95 نیز طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت یازدهم نیز به منظور پیگیری مسائل بیمه ای، مالیاتی، بانکی و اعتباری استان به کرمان سفر و در نشست شورای گفت ‌و گوی دولت و بخش خصوصی از استان کرمان به عنوان الگوی موفق کشور در مشارکت مردم و بخش خصوصی یاد کرده بود.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.