به گزارش ایرنا، در این آیین استاندار کرمان، سفیر چین در ایران، اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و جمعی از نمایندگان مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.
مدیر عامل شرکت تاپ اکو خاورمیانه مجری طرح گفت: مقدمات ساخت کارخانه فروکروم رفسنجان با مشارکت سرمایه گذار چینی طرح از سال 93 آغاز شده است و امروز فاز اول طرح با ظرفیت 60 هزار تن آلیاژ فروکروم به بهره برداری رسید.
محمد حسن رنجبرزاده افزود: با افتتاح این کارخانه ضمن اشتغالزایی برای 150 نفر و جایگزین کردن صنعت به جای محصول پسته در این منطقه از مصرف بی رویه آب جلوگیری می شود.
وی اظهار کرد: این طرح در زمینی به مساحت 280 هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر 420 میلیارد تومان انجام شده است.
وی تاکید کرد: همچنین کلنگ زنی 2 کارخانه کروفروم کم کربن و پرکربن به میزان 60 میلیون دلار امروز انجام شد. که تا 2 سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.
سرمایه گذار چینی طرح نیز گفت: پیش بینی می کنیم در2 سال آینده بیشتر از 200 هزار تن فروکروم در رفسنجان تولید داشته باشیم.
یاه اوو با اشاره به مساعدت های دولت ایران برای راه اندازی این کارخانه افزود: کارخانه فروکروم رفسنجان با عیار بیش از 60 درصد در خاورمیانه بزرگترین کارخانه به لحاظ درصد کربن بالا و در جهان بیستمین کارخانه است.
وی با بیان اینکه تصمیم داریم در رفسنجان شهرک صنعتی راه اندازی کنیم تصریح کرد: تولید فولاد ضد زنگ، انرژی خورشیدی و حفاری صنایع مس نیز از برنامه های آینده ما در رفسنجان است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی که چهارشنبه شب به همراه اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی وارد کرمان شد امروز (پنجشنبه )با فعالان اقتصادی استان کرمان دیدار و گفت و گو کرد.
منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در فاصله 10 کیلومتری بزرگراه رفسنجان - کرمان قرار دارد.
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.