نماینده کارخانه های رب گوجه فرنگی جنوب کرمان از خرید محصول گوجه فرنگی در این منطقه خبر داد و گفت: مجتمع صنایع غذایی مسعود در کهنوج روزانه 800 تا یکهزار تن آماده خریداری محصول گوجه فرنگی کشاورزان جنوب کرمان بصورت نقدی است .
محمد رضایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به برگزاری نشست بین کارخانه داران با رییس جهاد کشاورزی جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: در این نشست رییس سازمان جهاد کشاورزی سطح زیر کشت گوجه این منطقه را 13 هزار و 250 هکتار اعلام و میانگین عملکرد هر هکتار را 30 تن در هکتار برآورد کردند که با احتساب این میزان 400 هزار تن گوجه فرنگی در جنوب کرمان داریم.
وی افزود: کارخانه داران در نشست یاد شده پیشنهاد دادند که کارخانه های رب گوجه فرنگی هر کیلوی این محصول را به قیمت 2 هزار ریال خریداری کند و دولت هم به عنوان یارانه 2 هزار ریال به ازای هر کیلو به کشاورزان پرداخت کند تا کشاورزان متضرر نشوند.
وی با بیان اینکه قیمت تمام شده هر کیلو گوجه فرنگی برای کشاورزان 3 هزار تا 3 هزار و 300 ریال است، اظهار کرد: با کمک یارانه ای دولت به کشاورزان و خرید تضمینی محصول گوجه توسط کارخانه های این منطقه از ضرر کشاورزان می توان جلوگیری کرد.
نماینده کارخانه های رب گوجه فرنگی جنوب کرمان گفت: سازمان تعاون روستایی سال های گذشته گوجه را تضمینی خریداری و به کارخانجات اصفهان ارسال می کرد که این اقدام موجب ضرر کارخانه های منطقه شد و دولت هم با پرداخت هزینه حمل محصول از مجموعه حمایت کرد.
وی افزود: امسال با توجه به قیمت پایین محصول گوجه پیشنهاد دادیم که هزینه حمل محصول به کارخانجات خارج از استان را به کشاورزان پرداخت کنید و با خرید هر کیلو 2 هزار ریال توسط کارخانجات رب از ضرر کشاورزان گوجه کار این منطقه جلوگیری کنند.
محمدرضایی به مشکل نرخ ارز کارخانه رب گوجه فرنگی کهنوج اشاره و تصریح کرد: دولت نرخ ارزی که در سال 1384 به این مجموعه ارایه کرده است به همان قیمت باز پس گیری کند تا در زمینه تحقق شعار سال رهبری از تولیدکنندگان داخلی حمایت شود.
مجتمع صنایع غذایی مسعود در کهنوج بزرگترین و مدرنترین کارخانه رب گوجه فرنگی جنوب شرق ایران است که این کارخانه با تولید روزانه یک هزار تن در 2 نوبت کاری و هر نوبت ‎ 50نفر فعالیت می کند.
جنوب استان کرمان از هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان تشکیل شده است که شامل جمعیت یک میلیون نفری می باشد.
براساس این گزارش طی هفته های اخیر با کاهش قیمت گوجه فرنگی در بازار برخی کشاورزان گوجه کار با تجمع مقابل فرمانداری های منطقه خواستار توجه مسئولان نسبت به خرید تضمینی محصول خود شده بودند.
7450/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.