به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز دوشنبه در نخستین شورای استان کرمان در سال جدید افزود: نبض فرهنگی استان باید توسط نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مورد ارزیابی قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی دارای منزلت بسیار بالایی است و همه ما در اختیار این شورا هستیم و ان شاالله به خوبی فعال خواهد شد.
وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی ادامه داد: کالای ایرانی مبتنی بر تولید داخلی است و درباره کالاهایی که مشابه داخلی دارند، باید کالای ایرانی خریداری شود.
رزم حسینی اظهار کرد: باید بانک اطلاعاتی از کالاهای ایرانی داشته باشیم تا دستگاه های اجرایی اگر می خواهند کالایی خریداری کنند بدانند چه کالاهایی تولید ایران وجود دارد.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان کرمان ضمن تبریک سال جدید تصریح کرد: استان کرمان در سال گذشته توفیقات بسیار خوبی داشته و در حوزه هایی از جمله الگوی اقتصاد مقاومتی، بخش سلامت، امنیت، آموزش و پرورش، ورزش، میراث فرهنگی، پیدافند غیرعامل و غیره در سطح برتر کشوری بوده و این نتیجه تلاش همه مدیران است.
وی با بیان اینکه کرمان در سال گذشته در صدر خبرهای کشور بود و بیشترین مقامات کشوری به این استان سفر کردند عنوان کرد: بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان پروژه طی سال گذشته کرمان
افتتاح شد و از این حیث نیز جژء استان های برتر کشور بود.
وی ادامه داد: استان کرمان سال گذشته در صدر افتخارات دولت در اجرای پروژه ها بوده است.
وی گفت: حمایت ویژه مجمع نمایندگان استان کرمان بسیار شاخص است و در این استان وحدت مثال زدنی را شاهد هستیم.
وی از حمایت های ائمه جمعه و روحانیت نیز تقدیر کرد و افزود: در سال جاری نیز بر اساس تجربیات موفق سال های گذشته، راهبردهایی که از سال اول پیش بینی کرده بودیم را به صورت جدی تری دنبال می کنیم.
رزم حسینی خاطرنشان کرد: اولین سیاست ما در استان، سیاست مبتنی بر ولایت و توسعه است و آن را یک اولویت می دانیم زیرا این امر یکی از انگیزه های انقلاب اسلامی بوده است.
وی گفت: مشی اعتدالی و پرهیز از افراط و تفریط را همواره مد نظر داشته و داریم.
وی با تاکید بر اینکه تداوم مثلث توسعه اقتصادی از دیگر راهبردهای استان کرمان در سال جدید است گفت: در قالب مثلث توسعه اقتصادی پروژه های خوبی انجام شده و پیگیری های خوبی از سوی مسئولان انجام می شود.
استاندار کرمان اظهار کرد: طرح الگوهای موفق را در دستور کار داشته ایم و معتقدیم باید ایده هایی از استان در سطح کشور اجرایی شود.
وی گفت: یکی از ظرفیت های ارزان و کم هزینه، گردشگری و میراث فرهنگی است و در سال جاری پروژه های خوبی که انجام شده را افتتاح خواهیم کرد.
وی عنوان کرد: کرمان در حال نزدیک شدن به استان های برتر در حوزه گردشگری است و با پیگیری های سال جدید در حوزه کیفی و کمی ارتقاء قابل توجهی را در این حوزه خواهیم داشت.
رزم حسینی افزود: وقف خدمت نیز از راهبردهای ما در دولت دوازدهم بوده است و ما وقت خود را وقف خدمت کرده ایم که امیدواریم مورد قبول درگاه خداوند واقع شود و نیز همه مدیران با همین نگاه کار کنند.
وی بیان کرد: امروز که مقامات و منصب ها وسیله تخریب آدم ها می شود، ارزش دلبستگی ندارد و چه بهتر است که آدمی وقت خود را وقف خدمت کرده و موجب رضایت خداوند شود.
وی تاکید کرد: بر اساس نگاه مقام معظم رهبری همه ما باید نقد پذیر باشیم و همواره اصرار به مطالبه گری بحق مردم داشته ایم و در این راستا اصحاب رسانه را ارج می نهیم و مسئولان استان نیز سعه صدر خود را بالا برده اند.
وی عنوان کرد: حتما افراد خردمند و عاقل تخریب نمی کنند و حتما افراد خردمند و عاقل قبل از اظهار نظر کردن یا ارسال خبر سئوال می کنند.
وی گفت: چون نقد موجب اصلاح فرد و جامعه است، آن را می پذیریم و افتخار می کنیم که از هیچ رسانه ای شکایت نکرده و نخواهیم کرد.
استاندار کرمان بیان کرد: استان کرمان اولین استانی بود که شبکه گسترده در کنار استاندار با همت جوانان راه اندازی شد و مسئولان در این شبکه پاسخگو هستند.
وی عنوان کرد: ما نباید از کار و تلاش خود بکاهیم و تمامی مسئولان تا زمانی که مسئول هستند باید با جدیت کار کنند.
وی با اشاره به ورود بیش از چهار میلیون مسافر نوروزی به استان کرمان در ایام نوروز گفت: تامین و تنظیم بازار یکی از موارد مورد توجه در این بخش است.
وی تاکید کرد: معتقدیم باید فضا را برای فعالیت مدیران جوان باز کنیم و اگر مدیری می داند که فردی در زیر دست او توانایی بهتری برای اداره کارها دارد، باید فضا را برای او باز کند.
وی تصریح کرد: در استانداری کرمان این آمادگی را داریم که فضا را برای فعالیت جوانان باز کنیم.
استاندار کرمان با تاکید بر اینکه ارتباط ما با مردم زیاد نیست و باید این ارتباط را گسترده تر کرد، گفت: باید با مردم نشست و برخاست کرد و حتی اگر نمی توانیم مشکل آنها را حل کنیم باید به حرف های آنها گوش کرد زیرا موجب رضایت مندی مردم می شود.
وی تصریح کرد: مردم همواره همراه نظام هستند و اگر کاستی ها را بدانند حتما با مدیران همراهی خواهند کرد.
وی با تاکید بر اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نظامی مردمی است، تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده علاوه بر ملاقات عمومی هفتگی، هر شنبه در یکی از مساجد حضور می یابیم و با مردم به صورت چهره به چهره در ارتباط خواهیم بود.
وی بر سرکشی مدیران کل از شهرستان ها نیز تاکید کرد و ادامه داد: این بازدیدها و سرکشی ها بسیار موثر است و بسیاری از پروژه های انجام شده در استان نتیجه همین بازدیدها است.
وی در ادامه سخنان خود گفت: کشور ما کشور برخورداری است و چرا باید مردم را ناامید کنیم و اینهمه ظرفیت ها و امکانات در جای جای کشور، زمینه را برای توسعه فراهم آورده است و این در حالی است که کشور ما بدهی به هیچ کشور خارجی ندارد و این کار بزرگی در اقتصاد ما است که باید مطرح شود.
رزم حسینی گفت: بسیاری از کشورها مشکلات اقتصادی زیادی دارند اما با استفاده از ابزارهای رسانه ای و تبلیغی خود وضعیت کشور را به شکلی دیگر مطرح می کنند و همه باید تلاش کنیم که مردم را امیدوار کرده و داشته های کشور را به مردم یاداوری کنند.
وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس ودر مواقعی که امکانات بسیار ضعیف بود و نیرو و مهمات بسیار کم بود اما با روحیه بسیار بلند، با نشاط و با امید جنگ مدیریت شد.
وی افزود: در استان کرمان در سال گذشته 40 هزار شغل ایجاد شده است و برای رفع مشکل اشتغال همه باید همدل بوده و ائمه جمعه پیشگام توسعه باشند.
وی اظهار کرد: 10 هزار میلیارد تومان پروژه جدید را در سال جاری آماده افتتاح خواهیم داشت و ریاست جمهوری نیز در سال جاری به استان کرمان سفر خواهند کرد.
نخستین شورای اداری استان کرمان امروز با حضور مسئولان استانی در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.