به گزارش ایرنا حسن حسینی روز یکشنبه در نشست خبری افزود: بزرگترین خانه خشتی جهان در قاسم آباد رفسنجان نوروز امسال بیش از 32 هزار گردشگر را به خود جذب کرد در حالی که در همین مدت طی سال گذشته 19 هزار گردشگر این خانه را مورد بازدید قرار دادند.
وی ادامه داد: همچنین نوروز امسال 37 هزار نفر از دهکده تاریخی و گردشگری اودرج، 10 هزار نفر از دره راگه و هفت هزار و 500 نفر از موزه ریاست جمهوری رفسنجان بازدید کردند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان به آمار اسکان در ایام نوروز اشاره و تصریح کرد: از 12 هزار مسافر نوروزی که اقامت شبانه در رفسنجان داشتند سه هزار نفر در کلاسهای مدارس و مابقی در سه هتل، یک مهمانپذیر، واحدهای بوم گردی، زائرسراها، مهمانسراها و کمپ های موقت (چادر) اسکان یافتند.
حسینی خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از 40 هزار برگ اقلام راهنما شامل نقشه، بروشور، تراکت و غیره بین گردشگران نوروزی در مبادی ورودی شهرستان توزیع شد.
وی گفت: 50 غرفه فروش سوغات، صنایع دستی و محصولات محلی در جاذبه های فرهنگی و تاریخی شهرستان در نوروز 97 برپا شد این غرفه ها در کاروانسرای شاه عباسی، خانه حاج آقا علی، دهکده اودرج و کمپ های ورودی شهر رفسنجان برپا و به ارائه خدمات به گردشگران پرداختند.
رفسنجان یکی از شهرستانهای دارای جاذبه های طبیعی، گردشگری، آثار و ابنیه های تاریخی و باستانی است که هر ساله جمع کثیری از گردشگران را به خود جذب می کند.
3029/7433
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.