محمدحسین تجلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تمام واحدهای بومگردی کرمان دارای پروانه بهره برداری از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است افزود: این واحدها زیر نظارت این سازمان قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه کرمان رتبه دوم واحدهای بومگردی کشور را دارد تصریح کرد: بیش از 192 واحد بومگردی در این استان مجوز دریافت کرده و 183 واحد فعال است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان ادامه داد: واحدهای بومگردی در مناطق دارای جاذبه های طبیعی و دست ساخت بشری مانند باغ شهرها ایجاد شده و اتاق، پذیرایی با غذاهای بومی و فروش صنایع دستی بومی از جمله خدمات این واحدها هستند.
وی گفت: تجهیز فضاها و اتاق های خانه های بومگردی تحت تاثیر فرهنگ بومی منطقه است و در تزئینات داخل این واحدها از بافته ها و صنایع دستی منطقه استفاده می شود.
تجلی افزود: به طور متوسط در هر خانه بومگردی سه نفر اشتغالزایی مستقیم تعریف شده است و این واحدها به صورت غیرمستقیم تا 10 نفر می تواند اشتغال ایجاد کنند.
وی تاکید کرد: خانه های بومگردی بیشتر به صورت خانوادگی اداره می شود که تاثیر بسیار مثبتی در اقتصاد خانوارهای روستایی دارد.
وی بیان کرد: واحدهای بومگردی در استان کرمان از سال 95 فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرده و بیسترین خانه های بومگردی در شمال استان و در شهرستان های کرمان، شهداد و بافت قرار دارد.
استان کرمان با داشتن هفت اثر ثبت جهانی، 700 اثر ثبت ملی و هزاران جاذبه تاریخی و طبیعی از مقاصد مهم گردشگری کشور بشمار می آید.
کرمان در نوروز 97 استان برتر گردشگری کشور شناخته شد و حدود چهار میلیون نفر به این استان سفر کرده اند.
3029/7437
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.